نیشابور شهری تاریخی و استثنائی است/ میراث‌فرهنگی مهم‌ترین ابزار وحدت در کشور است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: نیشابور شهری تاریخی و استثنائی است که سرشار از میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی امروز پنجشنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱ در سفر به شهرستان نیشابور در جلسه شورای اداری شهرستان که در فرمانداری برگزار شد با بیان این مطلب افزود گفت: مردم نیشابور ریشه‌دار هستند و چون ریشه در این خاک دارند نیشابور با وجود سختی‌ها همیشه سربلند بوده و ارزش‌های ملی و جهانی را حفظ کرده است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به جلسات متعددی که با نمایندگان مردم شهرستان‌های نیشابور، زبرخان و فیروزه در تهران داشته است اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این جلسات از مشکلات بی اطلاع نبودم اما امروز در این سفر همه مدیران سوار خودرو شدند و حین بازدید و طرح مشکلات، تصمیم گیری لازم در مسیر انجام و دستور لازم نیز برای رفع مشکلات داده شد.

او با اشاره به هفته وحدت اظهار کرد: برخی‌ها ما را از تجزیه شدن کشور می‌ترسانند، ما در درون نباید خودمان را تجزیه کنیم، ایران متعلق به همه سلیقه‌ها است همه باید کنار هم و برابر حضور داشته و آزاد باشند و به آن‌ها توجه شود.

ضرغامی با بیان این که باید به مهم ترین وجه وحدت توجه کنیم، گفت: میراث فرهنگی مهم ترین ابزار وحدت در کشور است، خیلی‌ها تلاش کردند با میراث فرهنگی باستانی دو قطبی ایجاد کنند اما ما زیر میز این دو قطبی‌ها زده‌ایم‌.

 او تاکید کرد: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هویت محور و مایه وحدت هستند.

ضرغامی افزود: امیدوارم ظرفیت‌های گردشگری در شهرستان‌های نیشابور، زبرخان و فیروزه شکوفا و رونق بیشتری گیرد و مایه وحدت بیشتر شود.

ضرغامی در این جلسه از همراهی نمایندگان مردم شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس و خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای قدردانی کرد.

در این جلسه امام جمعه نیشابور نیز به ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی نیشابور اشاره و خواستار توجه بیشتر به این ظرفیت ‌ها شد.

در این نشست تعدادی از مسئولان استان خراسان رضوی، فرمانداران شهرستان های نیشابور، فیروزه و زبرخان، ائمه جمعه، مدیران نیشابور، احسان ارکانی و هاجر چنارانی نمایندگان مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 14010721622116

برچسب‌ها