حکم دبیر شهر ملی رشتی‌دوزی به شهردار رشت اعطا شد

در مراسمی با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، حکم امیرحسین علوی شهردار رشت به‌عنوان دبیر شهر ملی رشتی‌دوزی به او اعطا شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در این مراسم که پیش از ظهر امروز دوشنبه 9 آبان 1401 برگزار شد، معاون صنایع‌دستی کشور با اشاره ظرفیت مطلوب شهر رشت در حوزه صنایع‌دستی گفت: سرمایه اجتماعی و مزیت رقابتی رشت به واسطه درون‌زا و برون‌گرا بودن آن است.

جلالی با تاکید بر نگاه همه‌جانبه شهرداری‌ها به مولفه‌های شهری افزود: یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های زندگی هویت است و صنایع‌دستی هویت‌بنیان‌ترین مولفه‌ای است که در زندگی می‌توان از آن یاد کرد.

او ادامه داد: شهر خلاق یعنی توسعه معنایی که صنایع‌دستی تجلی و نقطه عطف آن است و جهانی شدن می‌تواند وسیله‌ای برای دستیابی به اهداف و خلاقیت‌های جدید باشد.

معاون صنایع‌دستی کشور افزود: موزه‌ها هموارکننده مسیر برای رسیدن به ثبت جهانی هستند که باید پایگاهی برای آموزش، نمایش و‌ فروش باشند.

جلالی تصریح کرد: صنایع‌دستی، حلقه وصل دیپلماسی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است و استان گیلان جزو مهم‌ترین استان‌های کشور در ترویج دیپلماسی فرهنگی است.

امیرحسین علوی شهردار رشت نیز در این مراسم اشاره به معرفی کلانشهر رشت به‌عنوان شهر خلاق گفت: ستادی با نام شهر خلاق راه‌اندازی شده و تفاهم‌نامه‌هایی با اداره‌کل میراث‌فرهنگی و سازمان فنی و حرفه‌ای استان به امضا رسیده است.

او افزود: در یک سال اخیر و با توجه به کاهش کرونا رویدادهای مختلفی با محوریت شهر خلاق برگزار شده است.

علوی خاطرنشان کرد: در تلاشیم از تک‌عنصری بودن گذر کرده و موضوع خلاقیت را در همه حوزه‌ها به ویژه کسب و کارهای کوچک ترویج دهیم که برای همین صنایع‌دستی دارای مزیت ویژه‌ای است.

انتهای پیام/

کد خبر 14010809622204

برچسب‌ها