حمایت‌های مهندس ضرغامی اتفاقات خوبی را در صنعت گردشگری و صنایع‌دستی رقم زده است/ استان کرمان رتبه اول جذب اعتبارات تبصره 18

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور موثر مهندس ضرغامی در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و پشتیبانی او از فعالیت‌ها به ویژه در حوزه‌های صنایع‌دستی و گردشگری و تأمین مالی در این بخش‌ها موجب رقم زدن اتفاقات خوبی در سطح کشور شده است.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌‌آریا درباره سفر مهندس ضرغامی به کرمان گفت: حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و هیات همراه به کرمان موثر بود و اتفاقات خوبی در بخش گردشگری رقم خورد. یکی از مجلل‌ترین کاروانسراها با عنوان هتل کاروانسرای وکیل با حمایت‌های مهندس ضرغامی به بهره‌برداری رسید و افتتاح شد.

او افزود: حضور موثر مهندس ضرغامی در وزارت میراث‌فرهنگی و پشتیبانی او از فعالیت‌ها به ویژه در حوزه‌های صنایع‌دستی و گردشگری و تأمین مالی در این بخش‌ها موجب رقم زدن اتفاقات خوبی در سطح کشور شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: در سال 1400 میزان اعتبارات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از محل تبصره 18 حدود 3 هزار و 600 میلیارد تومان بود و استان کرمان رتبه اول را در جذب این اعتبارات به خود اختصاص داد.

او ادامه داد: در سال 1401 میزان اعتبارات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از محل  تبصره 18 حدود 10 هزار میلیارد تومان اختصاص داده شد که پیش‌بینی می‌شود همین میزان نیز آورده بانک‌ها باشد. حدود هفت برابر تسهیلات این وزارتخانه از محله تبصره 18 افزایش پیدا کرده است.

پورابراهیمی تصریح کرد: با این افزایش تسهیلات، پیش‌بینی می‌شود در سال 1401 و 1402 مجموعه طرح‌های گردشگری زیادی تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات مهندس ضرغامی در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سه حوزه مأموریتی وزارتخانه قابل قدردانی است.

او افزود: صنعت گردشگری با کمترین بودجه می‌تواند موجب اشتغال‌زایی زیادی در سطح کشور شود، به همین منظور باید نگاه ویژه‌ای به این بخش داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 14010809640345

برچسب‌ها