روایت روزنامه کیهان از حضور مهندس ضرغامی در دانشگاه شریف

مهندس سیدعزت الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که خود از دانشجویان خط امام در تسخیر لانه جاسوسی بوده است، با شرکت در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف ضمن اشاره به ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به تشریح مسائل این روزها پرداخت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روزنامه کیهان، او در این نشست گفت: در فضای اغتشاش و تخریب، هیچ اتفاق مثبتی رخ نمی‌دهد، نیاز امروز کشور آدابتور و پل است. دانشجویان مهندسی این مفاهیم را خوب می‌فهمند. این رفتار فقط مربوط به خواص نیست. بلکه مجموعه‌های نخبگانی باید با برنامه‌ریزی این نقش تاریخی را ایفا کنند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: هرگونه دوقطبی میان آحاد جامعه به ضرر مردم تمام می‌شود. در همه دوقطبی‌ها ما طرف مردم هستیم همانجایی که آمریکایی‌ها از آن وحشت دارند.

مهندس ضرغامی با اشاره به این سخن حاج قاسم سلیمانی که «جامعه ما خانواده ماست»، گفت: اختلافات خانوادگی با محبت و دلسوزی و گذشت حل می‌شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره لانه جاسوسی گفت: آنجا سفارتخانه نبود. لانه جاسوسی و اتاق فرماندهی و عملیات مشترک برای نابودی انقلاب بود. پس از تسخیر لانه، تا حد زیادی اقدامات براندازانه به ویژه در حوزه قومیتی مدیریت و کنترل شد.تسخیر  لانه، خواست مردم بود. دانشجویان به طور طبیعی از دل مردم جوشیدند و انقلاب دوم را رقم زدند.

او ابراز داشت: تبلیغات نادرست به دنبال آن است که مشکلات اقتصادی را به تسخیر لانه پیوند بزند و حال آنکه هیچ ارتباط معناداری بین این دو مقوله نیست. مدیریت های ناکارآمد در طول این سال ها عامل مشکلات است.

مهندس ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نظام بن‌بست ندارد. تغییر در شیوه‌ها و روش‌ها، منجر به سقوط دومینووار نظام نخواهد شد. اصلاحات و تحول مورد قبول حاکمیت است. وظیفه نخبگان عملیاتی کردن آن براساس اصول پذیرفته شده انقلاب است.

در حوزه عدالت اجتماعی کم کاری کرده ایم. وضعیت اقتصادی فعلی در شان ملت بزرگ ایران نیست. دولت مصمم به جبران گذشته‌هاست.

او ادامه داد: جمهوری اسلامی نهال نوپا نیست. درخت تناوری است که شاخ و برگ و میوه آن دنیا را در بر گرفته است. آسیب‌شناسی و اصلاحات از موضع قدرت است. نظام یک موجود زنده است و قدرت ترمیم دارد.

او تاکید کرد: عملیات تروریستی، براندازانه و تجزیه‌طلبانه در مقابل عظمت و وحدت ملت ایران راه به جایی نخواهد برد.

مهندس ضرغامی افزود: معتقدم، جوانی که به هر دلیل لب به فحاشی باز می‌کند، حتما باید ریشه‌یابی شود، همان گونه که در روش شهید مطهری در کتاب «عملگرایی به مادیگری» به این آسیب‌ها پرداخته شده است.

او گفت: اعتراض و انتقاد در بستر سالم خود به تغییرات سازنده منجر می‌شود. تجربه نشان داده که رادیکالیزه شدن فضا، در نهایت به بسته شدن آن منجر می‌شود.

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 1401081762250

برچسب‌ها