برنامه‌های گردشگری بر محور تحقق شعار تهران، الگوی جهان اسلام خواهد بود

سرپرست ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: باید تمامی ظرفیت‌های حوزه گردشگری در راستای تحقق شعار تهران به عنوان الگوی جهان اسلام استفاده شود.

به‌گزارش میراث‌‌آریا، نشست هم‌اندیشی مسئولان گردشگری مناطق 22 گانه در راستای هم‌افزایی و توسعه حوزه گردشگری به‌منظور ترغیب شهروندان برای آشنایی با اماکن گردشگری شهر تهران و تشریح موانع و مشکلات در این مناطق روز سه‌شنبه 17 آبان‌ماه در عمارت عین‌الدوله برگزار شد.

در این نشست امیر قاسمی سرپرست ستاد گردشگری شهرداری تهران پس از شنیدن نظرات مسئولان گردشگری مناطق در خصوص سازمان شدن ستادگردشگری  گفت :با توجه به همت معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، پیگیری ستاد به سازمان در حال انجام است اما با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، با سازمان شدن حوزه گردشگری برخی از شرکت‌ها و پست‌های سازمانی ادغام خواهد شد. در این خصوص مذاکراتی با سازمان امور استخدامی در حال انجام است و تا پایان سال شاهد اتفاقات خوبی دراین خصوص خواهیم بود.

او در ادامه اظهار افزود: با نگاه شهردار تهران به حوزه گردشگری باید تمامی ظرفیت‌های حوزه گردشگری در راستای تحقق شعار تهران الگوی جهان اسلام استفاده شود.

قاسمی اجرای برنامه براساس تقویم مناسبتی ملی را از وظایف حوزه گردشگری دانست و تصریح کرد: ستاد گردشگری با توجه به نقش مشارکتی که دارد، می‌تواند در مناطق در برنامه‌های مناسبتی مانند گردشگری سلامت، گردشگری طبیعی، گردشگری اوقات فراغت و... با واحدها فعالیت و مشارکت داشته باشد و در این زمینه ستاد به عنوان سیاست‌گذار و مناطق به عنوان بازوهای اجرایی عمل خواهد کرد.

سرپرست ستاد گردشگری شهرداری تهران همچنین شناسایی، حمایت و مسیر دادن به تورهای مستقل، اشخاص تاثیرگذار در حوزه گردشگری محلات را از دیگر اهداف ستاد گردشگری در مناطق دانست.

قاسمی با اشاره به صحبت های وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر استفاده از اتوبوس‌های گردشگری و تهیه تابلوهای معرفی اماکن گردشگری گفت: مذاکراتی با شرکت واحد اتوبوسرانی در حال انجام است که بتوانیم تعداد اتوبوس‌های گردشگری را افزایش دهیم و حتی بتوانیم تولید و تجهیز اتوبوس‌های گردشگری را انجام دهیم. استفاده از تابلوهای معرفی اماکن گردشگری مناطق در کنار احیای مسیرهای گردشگری از دیگر اقدامات مهمی است که مناطق باید در دستور کار خود قرار دهند.

او همچنین با تاکید به معرفی تاریخچه محلات در سامانه جامع گردشگری گفت : در حال حاضر سامانه جامع گردشگری با عنوان ویزیت تهران به عنوان مرجع کاملی از معرفی اماکن شهر تهران مورد استقابل شهروندان قرار دارد و می بایست تمامی اطلاعات گردشگری مناطق در این سامانه به صورت کامل بارگذاری شود.

انتهای پیام/

کد خبر 14010818640446

برچسب‌ها