رودمَعجَن؛ روستایی زیبا در تربت حیدیه

ویدیو: روابط‌عمومی‌اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی

رودمَعجَن روستایی در شمال‌غرب تربت حیدریه در خراسان رضوی ایران است. روستای رودمعجن در ۴۸ کیلومتری شمال‌غرب شهر تربت حیدریه و در بخش بایگ قرار دارد. از تربت حیدریه تا بایگ حدود ۲۰ کیلومتر راه است و از بایگ هم تا روستای رودمعجن حدود ۲۸ کیلومتر. جاده‌ای کوهستانی و پیچ در پیچ را باید پیمود تا به روستا رسید. این روستا یک منطقهٔ کوهستانی با رودخانهٔ پرآب و آبشار بلند و کوه‌های مرتفع از مناطق مناسب گردشگری است.

با توجه به کوهستانی بودن منطقه، روستای رودمعجن دارای زمستان‌هایی سرد و تابستان‌هایی گرم و خشک است، ولی به‌دلیل وجود رودخانه در مرکز روستا و وجود باغ‌های سرسبز و کشتزارها و مزارع سرسبز و چشمه‌های فراوان از آب و هوای نسبتاً معتدل برخوردار است و از جمله معدود روستاهای خوش آب و هوای شهرستان تربت حیدریه به‌شمار می‌آید، به همین دلیل این روستا سالانه پذیرای صدها گردشگر از راه دور و نزدیک است.

هرگاه نام رودمعجن بر زبان آید، بی‌درنگ چشمه‌های سرد، آب‌وهوای پاک، کوچه‌باغ‌ها و رودخانهٔ پرآب میان تنگه‌های سربه‌فلک‌کشیده، مزارع سرسبز و آبشار بلند با صدای مهیب آب، باغ‌های میوه و مناظر طبیعی و فرح‌بخش در ذهن بیننده تداعی می‌شود. 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14010823205726

برچسب‌ها