معاون صنایع‌دستی درگذشت استاد شاه‌نظری پیشکسوت نمدمالی را تسلیت گفت

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با صدور پیامی، در گذشت استاد یحیی شاه‌نظری از برترین تولیدکنندگان نمد در جهان و و از پیشکسوتان صنایع‌دستی در استان مازندران را تسلیت گفت.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در پیام تسلیت مریم جلالی که امروز دوشنبه 23 آبان صادر شده آمده است:

استاد  شاه‌نظری از برترین تولیدکنندگان نمد در جهان و و از پیشکسوتان صنایع‌دستی در استان مازندران است که درگذشت او غمی عظیم برای خانواده بزرگ صنایع‌دستی به حساب می‌آید.

 او که متولد سال ۱۳۱۵ در شهرستان جواهرده رامسر، در استان مازندران است و نمدمالی را از سن ۱۰ سالگی آغاز کرده است در مدت عمر گران بهای خود به افراد زیادی این هنر ارزشمند را آموز ش داده و  سال‌ها کلاه و تن‌پوش چوپانی، خورجین، زیرانداز و بقچه نمدی می‌ساخت.

استاد شاه‌نظری نشان ملی مرغوبیت کالا در سال‌های ۹۰ و ۹۱ و نشان بین‌المللی مهر اصالت یونسکو را در سال ۹۱ دریافت کرده و آثار گران‌بهای او تاکنون در بیش از ۵۰ نمایشگاه داخلی و خارجی به نمایش گذاشته شده است ضمن این که او با تجربه پنج نسل نمدمالی، صادرکننده نمد به کشورهای اروپایی، آمریکایی و آفریقایی و همچنین قاره اقیانوسیه است که  تمام این‌ها نشان از خدمات ارزشمند این استاد گران مایه دارد.

اینجانب درگذشت این استاد گران‌مایه و بزرگ را به خانواده آن مرحوم و تمام فعالان حوزه صنایع‌دستی تسلیت می‌گویم.

 

انتهای پیام/

کد خبر 14010823622829

برچسب‌ها