ایجاد نمایندگی صندوق احیا در آذربایجان شرقی در دست پیگیری است

مدیر پروژه‌های استان آذربایجان شرقی از پیگیری برای ایجاد نمایندگی صندوق توسعه و احیا در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی صندوق توسعه و احیا، جابر نوروزی مدیر پروژه‌های استان اذربایجان شرقی درباره سفر به این استان و نشست با مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی و سید هادی رضوی مدیرفنی صندوق توسعه و احیا اظهار کرد: در جریان بازدید از بناهای استان آذربایجان شرقی در جلسه‌ای که 21 آبان‌ماه 1401 با احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی استان داشتم، درباره آخرین وضعیت پروژه‌ها و ارتباط  و تعاملات با استان گفت‌وگو کردم.

در این جلسه، موافقت استان با تشکیل دفتر صندوق در استان و در اختیار قرار دادن مکانی برای دفتر و پیشنهاد تعیین ناظر مقیم عالی از سوی صندوق، تشکیل جلسه‌های هم اندیشی کارشناسان حقوقی صندوق با کارشناسان حقوقی استان در خصوص بر طرف شدن مشکلات حقوقی بناها مورد بحث قرار گرفت.

او افزود: با پیگیری‌های انجام شده مرمت خانه سرخه‌ای در مرحله پایانی و تجهیز قرار دارد. امیدواریم تا 22 بهمن‌ماه سال‌جاری شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

این مسئول درباره تعطیلی کارگاه پروژه امیر ارشد ورزقان گفت: با وجود پیشرفت 70 درصدی بنا و عدم تمایل دهیاری به ادامه قرارداد، با یک شرکت بخش خصوصی (سرمایه‌گذار جدید) گفت‌وگو کردیم تا ادامه قرارداد با این شرکت انجام شود و روند حقوقی آن از سوی صندوق و اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در حال انجام است.

او تصریح کرد: قرار شد تا مجموعه کردشت، کاروانسرای گویجه بئل، عمارت اربابی لیقوان و خانه معبودی در لیست مزایده‌های آتی صندوق احیا قرار گیرد و نامه درخواست معرفی نماینده صندوق در استان از سوی صندوق احیا نیز صادر شود، از طرفی با توجه به بازدید وزیر کشور و در پی آن دستور به واگذاری مجموعه کردشت به بخش خصوصی و جلسات متعدد با مدیر عامل منطقه آزاد درباره واگذاری پروژه ( اعلام آمادگی منطقه آزاد ارس)، این مجموعه در لیست واگذاری‌ها قرار گیرد. 

نوروزی خاطرنشان کرد: بنای تاریخی معبودی به پیشنهاد مدیرکل استان در قالب کاربری فرهنگی (صنایع‌دستی) و خانه خلاق و نوآورانه فرش و صنایع دستی از طریق مزایده یا ترک تشریفات واگذار شود.

 

انتهای پیام/

کد خبر 14010825640828

برچسب‌ها