آینده ایده‌آل صنایع‌دستی کشور در گروی آموزش اصولی، هدفمند و نتیجه‌گرا

مدیرکل آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی در نشست آموزش تخصصی صنایع‌دستی آموزش را مهم‌ترین زیرساخت برای تولید صنایع‌دستی ایده‌آل عنوان و بر آموزش اصولی، هدفمند و نتیجه‌گرا تاکید کرد.

به گزارش میراث آریا، به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نشست آموزش تخصصی صنایع‌دستی صبح امروز یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ با حضور ویدا توحدی مدیرکل آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، پروانه حیدری معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران و کارشناسان صنایع‌دستی استان‌های تهران، قم، سمنان و قزوین در عمارت کوشک برگزار شد.

توحدی در این نشست، با تاکید بر اهمیت آموزش به عنوان زیرساخت مهم بخش‌های مختلف حوزه صنایع‌دستی گفت: آینده ایده‌آل صنایع‌دستی کشور در گروی آموزش اصولی، هدفمند و نتیجه‌گرا است.

مدیرکل آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: هر فعالیتی برای تداوم نیاز به دانش مرتبط و همسو دارد که از طریق آموزش قابل انتقال خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: این نشست به صورت هفتگی و با حضور معاونان و کارشناسان صنایع‌دستی استان‌ها با هدف آموزش و‌ بررسی شاخص‌ها و معیارها در حوزه مهر اصالت ملی و بین‌المللی و برگزاری جشنواره‌های ملی صنایع‌دستی برگزار خواهد شد.

در ادامه، کارشناسان حاضر در این نشست نظرات و پیشنهادات خود را برای بهبود عملکرد حوزه آموزش ارائه دادند.

شعبانی کارشناس صنایع‌دستی استان قزوین در حاشیه این نشست گفت: نیاز داریم که کارشناسان با موضوعات مختلف حوزه صنایع‌دستی آشنایی بیشتری داشته باشند.

او افزود: از معاون صنایع‌دستی کشور تقاضا دارم این جلسات در استان‌ها نیز برگزار شده و تداوم داشته باشد. 

لیلا موسوی کارشناس ترویج اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان تهران گفت: برگزاری این نشست با محوریت سه حوزه تخصصی در صنایع‌دستی بسیار کاربردی است.

موسوی با تاکید بر ادامه برگزاری این قبیل برنامه‌ها افزود: ما برای حل مشکلات استانی و دستورالعمل‌ها نیازمند ارتباط مستمر با همکاران ستادی داریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1401082995728

برچسب‌ها