سامانه بارشی جدید جمعه وارد کشور می‌شود/ افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در روز جمعه در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب و ارتفاعات، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌‌آریا گفت: امروز چهارشنبه در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و در شهرهای صنعتی تهران، البرز، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

او افزود: بعدازظهر امروز در ارتفاعات واقع در جنوب و جنوب غرب کشور افزایش ابر، رگبار پراکنده دور از انتظار نیست. پنجشنبه در شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و ساعات بعداز‌ظهر در شهرهای مرزی رگبار پراکنده گاهی وزش باد و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان تصریح کرد: جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب همچنین بعدازظهر در خوزستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین البرز و تهران ابرناکی، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد و در ارتفاعات نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و کرمانشاه و شمال استان ایلام بارش شدت خواهد داشت. شنبه بارش در این مناطق ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: یکشنبه گستره بارش در شمال غرب کشور خواهد بود، همچنین با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، بارش، وزش باد و کاهش نسبی دما در شرق اردبیل، گیلان و مازندران آغاز می شود.

ضیائیان اظهار کرد: دوشنبه بارش در تمام سواحل شمالی کشور ادامه خواهد داشت. در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و در ارتفاعات البرز شرقی نیز بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد. همچنین در ارتفاعات البرز بارش بصورت برف خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره ادامه آلودگی هوا گفت: اوایل شب از میزان آلودگی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور به‌طور موقت کاسته می‌شود و بعداز ظهر پنجشنبه تا ظهر شنبه در استان‌های تهران و البرز روند افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا حاکم است. همچنین از بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010902640774

برچسب‌ها