جشنواره صنایع‌دستی بسیج در خوزستان برگزار شد

اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، جشنواره صنایع‌دستی بسیج را به‌منظور معرفی هرچه بهتر فعالیت‌های هنرمندان حوزه صنایع‌دستی با همکاری سازمان بسیج هنرمندان، استانداری، معاونت فرهنگی سپاه، صدا و سیما و بسیج اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان برگزار کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، آیین گشایش این جشنواره بعدازظهر روز شنبه پنجم آذرماه 1401 باحضور سرهنگ زمانی رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان، شکرالله قاسمی معاون صنایع‌دستی خوزستان، داریوش براتوند فرمانده پایگاه بسیج، سیداحسان طباطبایی معاون توسعه‌مدیریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی و جمعی از هنرمندان و صنعتگران استان خوزستان در محل بازارچه دائمی شهید کجباف در اهواز برگزار شد.

در این مراسم، سرهنگ زمانی ضمن تجلیل از نگاه مثبت اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان و تعاملات میان سازمان بسیج هنرمندان استان با این مجموعه سه‌گانه فرهنگی، بیان کرد: جشنواره صنایع‌دستی بسیج، نتیجه تعامل بین‌دستگاهی است که در اولین گام میان مجموعه بسیج هنرمندان با اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان به‌وجود آمده است.

او ادامه داد: یکی از اهدافی که سازمان بسیج هنرمندان در برگزاری این رویداد فرهنگی دنبال می‌کند،  تعامل بین دستگاهی است. از آن‌جایی که متولیان امورهای فرهنگی در استان برنامه‌های خود را در قالب جزیره‌ای و منفرد به اجرا می‌رسانند، سازمان بسیج هنرمندان رویکرد تازه‌ای را در این حوزه آغاز کرده است و تلاش دارد تا به شکل منسجم و متداول این برنامه‌ها را دنبال و اهداف فرهنگی را در چارچوب هدفمندتری به سرانجام برساند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خوزستان با رد دیدگاه اجرای برنامه‌های فرهنگی مقطعی و تأکید بر لزوم ارائه یک تقویم فرهنگی برای امورهای جاری استان خوزستان طی سال‌جاری و سال‌های بعد، افزود: امیدوارم با تداوم چنین برنامه‌هایی به‌زودی شاهد اثرگذاری مثبت این فعالیت‌ها در همه ابعاد و امورات جامعه باشیم و از آن‌جا که این جشنواره به شکل سراسری در کشور درحال برگزاری است، تلاش ما براین است تا با کیفیت مطلوب‌‎تری این جشنواره را به سرانجام برسانیم.

او گفت: تجمیع هنرمندان صنایع‌دستی و آشناسازی هرچه بهتر هنرمندان و صنعتگران شاغل در استان خوزستان، معرفی هنرمندان ناشناخته و آثار کمتر دیده‌شده، تلاش در راستای فروش و بازاریابی و نگاه محوری به موضوع بازاریابی، از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره در استان خوزستان بوده است.»

در حاشیه این مراسم، رضا زدوار رئیس انجمن خوشنویسان دفتر اهواز نیز ضمن تقدیر از اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان خوزستان به مناسبت برگزاری این جشنواره، گفت: اجرای برنامه‌های خلاقانه و نوآوری در برگزاری برنامه‌های فرهنگی در حوزه سه‌گانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نشان‌دهنده اهداف بلند مدتی است که مدیران و متولیان این حوزه به خوبی و با شناخت کافی نتایج و بازخوردهای آن را در جامعه دیده و درحال پیگیری و تداوم این مسیر هستند.

او افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی جدا از بحث تعاملات فرهنگی و هنری میان صنعتگران و هنرمندان، مردم را از نزدیک با دستاوردهای هنری موجود در استان آشنا می‌کند و زمینه رشد هرچه بهتر هنرمندان را فراهم می‌کند. این برنامه‌ها و تداوم اجرای جشنواره‌های فرهنگی در قالب میراث‌فرهنگی، علاوه بر این‌که زمینه‌ساز بلوغ اقتصادی را فراهم می‌کند، باعث کشف خلاقیت و نبوغ در هنرمندان و علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف هنری می‌شود.

جشنواره سراسری صنایع‌دستی بسیج از پنجم تا نهم آذرماه 1401 همه روزه از ساعت 17 تا 21 در محل بازارچه دائمی صنایع‌دستی اهواز (شهیدکجباف) پذیرای عموم بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به هنرو صنایع‌دستی خواهد بود.

انتهای پیام/

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

 

انتهای پیام/

کد خبر 14010906478653

برچسب‌ها