اولین سرپرست پایگاه استانی محوطه باستانی جوبجی رامهرمز منصوب شد

در حکمی از سوی محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمد اسکندری به سمت سرپرست پایگاه استانی محوطه جوبجی رامهرمز منصوب شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، پیش از این با درخواست و پیگیری مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و موافقت مدیرکل پایگاه‌های ملی و جهانی وزارتخانه، مجوز ایجاد پایگاه استانی محوطه تاریخی جوبجی رامهرمز در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده بود.

از تاریخ ابلاغ مجوز ایجاد پایگاه تاکنون، اتاق‌هایی در عمارت صمیمی رامهرمز (امیرسپهدار) مرمت شده و امکانات اداری اولیه برای تأسیس پایگاه تجهیز شده است.

با ابلاغ مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان، محمد اسکندری از باستان‌شناسان اداره‌کل استان، به سمت سرپرست پایگاه استانی محوطه جویجی رامهرمز منصوب شد.

محمد اسکندری دارای مدرک کارشناسی‌ارشد باستان‌شناسی است که در سوابق خود مدیر پروژه جوبجی رامهرمز، سرپرست هماهنگی پایگاه‌های ملی و جهانی خوزستان، سرپرست هیأت بررسی و شناسایی دشت رامهرمز (ساحل چپ رودخانه اعلا) در سال ۹۹ و پژوهش درخصوص راه‌ها و شبکه‌های ارتباطی را دارا است.

او همچنین در پژوهش‌های باستان‌شناسی مانند کاوش در محوطه جوبجی و تل‌برمی و سرتُلی و محوطه‌های دیگر و بررسی باستان‌شناسی در مناطق مختلف شرکت داشته است.

منطقه جوبجی در رامهرمز در شرق خوزستان محوطه‌ای است که گنجینه معروفی از دل آن توسط باستان شناسان بیرون آمد؛ گنجینه طلایی و مفرغی حاکم ایلامی رامهرمز در روستایی به نام جوبجی در عملیات لوله‌کشی سازمان آب و برق خوزستان در تاریخ ۹ اردیبهشت ۸۶ کشف شد؛ این گنجینه متعلق به ۶۰۰ تا ۷۰۰ پیش از میلاد در تپه باستانی جوبجی تخمین زده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022601554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha