بافت فرش جام جهانی 2022 قطر به دست هنرمندان سمیرمی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمیرم از بافت فرش جام جهانی 2022 قطر به دست هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، سعید سلیمانیان روز 5 آذرماه سال 1401، با اعلام این خبر گفت: شهرستان سمیرم در جنوب استان پهناور اصفهان، مهد بافت‌های داری است و هنرمندان این دیار کهن همواره در طول زمان‌های متمادی آثار بی‌نظیری را در حوزه صنایع‌دستی خلق کرده‌اند که این آثار با تکیه‌ بر فرهنگ اصیل منطقه و استفاده از تخصص‌های بومی و سنتی نشان‌دهنده ذوق و خلاقیت این هنرمندان چیره‌دست است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمیرم ادامه داد: بافت فرش جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر از اوایل سال جاری به همت هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان آغاز شد که در سه نوبت در طول شبانه‌روز و به مدت حدود هشت ماه به طول انجامید.

سلیمانیان افزود: هدف از بافت این اثر بی‌نظیر با موضوع جام جهانی، پیام‌آور صلح و دوستی همیشگی ایرانیان بوده است که هنرمندان این شهرستان با تمام تلاش و خلاقیت خود این اثر را خلق کرده‌اند.

او تصریح کرد: این فرش در ابعاد دو متر و هفت سانتیمتر در یک متر و 53 سانتیمتر شامل 1080 گره‌های عرضی و 1660 رج طولی و تمام ابریشم بوده و در بافت آن از 60 نوع رنگ مختلف استفاده‌ شده است، که در طرح آن از نمادهای کشورهای حاضر در این دوره از مسابقات مانند برج ایفل و برج آزادی و همچنین نقشه 32 کشور منتخب و تصاویر بازیکنان مطرح دنیا به‌کار رفته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401090723708

برچسب‌ها