جشنواره ملی صنایع‌دستی در اراک افتتاح شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: اولین نمایشگاه و جشنواره ملی صنایع‌دستی هنرمندان بسیجی در محل فرهنگ‌سرای آئینه اراک بر پا شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان امروز 7 آذر ماه 1401 افزود: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، جشنواره و نمایشگاه صنایع‌دستی با حضور سرهنگ بیگ‌محمدی معاون اجرایی سپاه روح اله و با همکاری بسیج هنرمندان، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، اداره‌کل ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش افتتاح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع و مفرح در مراسم افتتاحیه از جمله اجرای نوای زورخانه‌ای، اجرای سرود دختران بهشتی، موسیقی سنتی و .... گفت: 20 غرفه صنایع‌دستی از هنرمندان برای حضور پررنگ استان در این نمایشگاه  آثار ارزشمندی در 18 رشته مختلف صنایع‌دستی به نمایش گذاشته‌اند.

مرزبان گفت: در حاشیه این مراسم از استاد محمد شمسی پیشکسوت صنایع‌دستی استان، سه نفر از  هنرمندان خانواده شهید استان  و همچنین دو نفر از بسیجیان فعال اداره‌کل با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.

او با اشاره به اینکه در این جشنواره و نمایشگاه به بهترین آثار به نمایش گذاشته شده جوایزی تعلق خواهد گرفت، افزود: در پایان نمایشگاه بهترین آثار انتخاب و برای نمایش در جشنواره سراسری در سطح کشوری  ارسال خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت:  برپایی نمایشگاه و جشنواره‌های صنایع‌دستی می‌تواند  تأثیر مثبتی بر رشد اشتغال و اقتصاد استان در عین صیانت از فرهنگ بومی و سبک زندگی اصیل داشته باشد.

مرزبان گفت: این جشنواره و نمایشگاه در محل فرهنگسرای آیینه تا 9 آذر ماه از ساعت 15 تا 19 آماده بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401090772357

برچسب‌ها