جشنواره و نمایشگاه استانی صنایع‌دستی دست‌آفرین‌های هنر ایرانی در یزد

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان یزد از برگزاری جشنواره دست‌آفرین‌های هنر ایرانی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، عبدالمجید عربی روز سه‌شنبه 8 آذرماه با اعلام این خبر گفت: به مناسبت هفته بسیج و میلاد حضرت زینب (س) نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی هنرهای سنتی و صنایع‌دستی بسیج از تاریخ 9 لغایت 11 آذرماه برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان یزد افزود: این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود که هنرمندان صنایع‌دستی می‌توانند با توجه به گروه‌ها و رشته‌های مصوب صنایع‌دستی، با ارائه حداکثر سه اثر در هر رشته شرکت کنند.

او هدف از برگزاری این جشنواره و نمایشگاه را معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و عرضه محصولات صنایع‌دستی تولیدکنندگان استان، تقویت زمینه تعامل چندجانبه بین فعالان حوزه صنایع‌دستی و ارج نهادن به تلاش‌های فردی و گروهی فعالان صنایع‌دستی عنوان کرد.

عربی ادامه داد: هنرمندانی که در دو یا چند رشته توانایی ارائه اثر دارند و یا اثرشان به‌صورت تلفیقی است، می‌توانند در تمام رشته‌ها شرکت کنند، در پایان در هر رشته سه اثر برتر جهت شرکت در جشنواره کشوری صنایع‌دستی معرفی خواهد شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان یزد در پایان اضافه کرد: زمان برگزاری جشنواره کشوری اسفندماه 1401 در سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران خواهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010909104170

برچسب‌ها