وزارت کشور تمام قد برای توسعه گردشگری پای کار است/ آمادگی وزارت کشور برای رفع مشکل عوارض تغییرکاربری در صنعت گردشگری

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: هیچ چیزی جز گردشگری نمی‌تواند برای مردم نشاط و شادابی ایجاد کند. وزارت کشور به هیچ عنوان بار مضاعفی بر روی دوش فعالان صنعت گردشگری نمی‌گذارد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌‌آریا، مهدی جمالی‌نژاد عصر یکشنبه 13 آذرماه 1401 در نشست تخصصی معاونان گردشگری ادارات‌کل استانی که در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، بیان کرد: نشست امروز شروع خوبی برای همکاری‌ میان وزارت کشور که شامل استانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و فعالان گردشگری خواهد بود.

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور افزود: باید در حوزه گردشگری ابتدا به خودمان تلنگری بزنیم و چالش را از خودمان شروع کنیم. چرا نمی‌توانیم کارهای نوآوران و خلاقانه انجام دهیم؟ در بسیاری از موارد خودمان مقصر بودیم. وقتی بحث شهرهای خلاق را مطرح کردیم نباید فقط عناوین آن را یدک بکشیم. شهرداری‌ها، مدیران‌کل میراث‌فرهنگی استان‌ها و مردم باید همه برای رشد و توسعه صنعت گردشگری خلاق باشند.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: باید در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سال‌جاری خلاقانه عمل کنیم. شیوع ویروس کرونا در سه سال اخیر خسارت‌های زیادی به صنعت گردشگری وارد کرد. به‌ همین منظور برای اینکه چرخه تحولی در این صنعت ایجاد کنیم باید همه دلسوزانه و عاشقانه وارد کار شویم.

او ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری باید دستاورد جدیدی داشته باشد و برای متفاوت بودن این نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته باید فکرهای جدید و نو داشته باشیم که برای تحقق این موضوع وزارت کشور به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کمک می‌کند. مجموعه این وزارتخانه در اختیار شماست.

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور بیان کرد: برای توسعه صنعت گردشگری باید هم‌افزا عمل کنیم. اتفاقات نوآوران فقط در بحث نمایشگاه مدنظر نیست بلکه در سراسر کشور باید این موضوع درنظر گرفته شود.

جمالی‌نژاد تأکید کرد: برای نمایشگاه بین‌المللی گردشگری قطعا شهرداری ها و دهیاری‌ها را در گیر می‌کنیم و از آن‌ها تقاضا داریم تا تحول اساسی ایجاد کنند تا شور و نشاط  در شهرها ایجاد شود. مجموعه وزارت کشور تمام قد برای توسعه گردشگری پای کار است.

او ادامه داد: تمام برنامه‌هایی که در دولت سیزدهم مطرح می‌شود، تحول محور است، همه باید به این‌تحول کمک کنیم.

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور تصریح کرد: هیچ چیزی جز گردشگری نمی‌تواند برای مردم نشاط و شادابی ایجاد کند. وزارت کشور به هیچ عنوان بار مضاعفی بر روی دوش فعالان صنعت گردشگری نمی‌گذارد.

جمالی‌نژاد در پایان از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درخواست کرد تا فهرستی از مشکلاتی را که موجب شده تا فعالان صنعت گردشگری در استان‌ها و شهرهای مختلف نتوانند پروژه‌های خود را به بهره‌برداری برسانند، تهیه کند تا وزارت کشور در قالب ابلاغ بخشنامه به شهرداری‌ها این مشکلات را رفع کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010913640183

برچسب‌ها