خانه تاریخی معینی زنجان مرمت می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان عنوان کرد: مرمت خانه‌های تاریخی با بررسی کارشناسی و با توجه به فرهنگ بومی دوران خاص خود انجام می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سید سعید صفوی ۱۳ آذرماه ۱۴۰۱ گفت: در این عملیات مرمتی، استحکام‌بخشی، حذف الحاقات اجرا شده گذشته، مرمت جرزها و ستون‌های آسیب دیده، اجرای کلات‌کشی چوبی ما بین پایه‌های آجری، مرمت در و پنجره‌های چوبی، حذف بخش‌های فرسوده آجری و اجرایی مجدد در حال انجام است.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: خانه معینی توسط مالک و زیر نظر معاونت میراث‌فرهنگی در حال مرمت و احیا است. زیرا خانه‌های تاریخی به عنوان گنجینه ارزشمند از میراث‌فرهنگی جامعه دارای اثرات مثبتی بوده و می‌توانند به عنوان جاذبه‌های گردشگری مورد توجه قرار گیرند. این خانه در حد فاصل سبزه‌میدان تا امیرکبیر واقع در کوچه معینی است.  

صفوی گفت: خانه‌های تاریخی زنجان مانند خانه توفیقی، خانه بهمنی، بنای خدیوی و خانه حکیمیان با معماری خاص خود امروز یادگار تاریخ و فرهنگ این شهر شده‌اند.  

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010913931930

برچسب‌ها