حمایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی فارس از هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان مرودشت

با حضور فرماندار ویژه شهرستان مرودشت جلسه‌ای به‌منظور همکاری بین دستگاهی با اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ریاست زندان و رئیس فنی و حرفه‌ای این شهرستان برای برگزاری آموزش‌های حرفه‌ای صنایع‌دستی به مددجویان زندان در این شهرستان برگزار شد و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ گردید.

به گزارش میراث آریا به ‌نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، بهزاد احمدی فارسانی امروز 14 آذرماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: این جلسه باهدف شناسایی و صدور مجوز و رفع مشکلات هنرمندان زندان شهرستان مرودشت و ایجاد بازار فروش و حمایت از آنان برگزار شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان فارس افزود: استفاده از هنر صنعت صنایع‌دستی در زندان باعث می‌شود که این هنرمندان به ساخت و تولید آثار هنری پرداخته و خلاقیت‌های خود را به نمایش گذاشته و زندانیان دارای استعدادهای خاص در صنایع‌دستی شناسایی شوند.

احمدی بیان کرد: احداث خانه صنایع‌دستی از اولویت‌های معاونت صنایع‌دستی خواهد بود.

او افزود: این اداره‌کل آمادگی خود را در حمایت از زندانیان هنرمند با صدور مجوز، اعطای تسهیلات بانکی، حل مشکل بیمه و دادن مواد اولیه به این قشر، همچنین اعطای کمک‌های بلاعوض به هنرمندان دارای فرزند معلول با توجه به بند 4 شورای عالی اشتغال کشور و تفاهم‌نامه بهزیستی اعلام می‌کند.

 سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان فارس افزود: با توجه به بار روانی محیط، همچنین مکان محدود با ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی برای این قشر می‌توان با راهکارهایی از جمله ایجاد شناخت هنر صنایع‌دستی، شرایط فروش محصولات این افراد را در جایگاه کارآفرینی قرار داد.

احمدی اظهار کرد: هماهنگی برای ایجاد غرفه فروش محصولات صنایع‌دستی زندانیان در تخت جمشید، تجلیل از این هنرمندان، اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به افرادی که تا سه ماه آینده ترخیص شوند، از دیگر برنامه‌های این معاونت است.

در این نشست، قلعه‌نویی ریاست اداره میراث فرهنگی شهرستان مرودشت نیز در مورد کمک به این قشر از هنرمندان، به اختصاص یک غرفه در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، اختصاص یک مربی خراطی و همچنین تسهیل صدور کارت صنعتگری به این قشر خبر داد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مرودشت مشکل اصلی در این زمینه را بحث بیمه این هنرمندان عنوان و در پایان نشست از آثار هنرمندان بازدید کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010914143976

برچسب‌ها