جشنواره صنایع‌دستی بسیج باعث معرفی بیشتر آثار استان خوزستان شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان معتقد است برپایی اولین جشنواره صنایع‌دستی بسیج، نقش مؤثری در معرفی بیش از پیش آثار صنایع‌دستی استان به دنبال داشت.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده شامگاه یکشنبه شب 13 آذرماه 1401 در آیین اختتامیه اولین جشنواره صنایع‌‌دستی بسیج اظهار کرد: جشنواره امسال با وجود تعدد هنرمندان و تلاشگران حوزه صنایع‌دستی، خوشبختانه با پربار و پربرکت بودن نمایشگاه صنایع‌دستی همراه شد و رنگ و بوی زیبایی به خود گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با اشاره به استقبال چشمگیر از اولین دوره جشنواره افزود: این رویداد علاوه بر این‌که معرفی بیشتر صنایع‌دستی استان را به دنبال داشت، باعث شناخته شدن بیش از پیش محل دائمی بازارچه عرضه صنایع‌دستی در استان و شهرستان اهواز نیز شد.

او اظهار امیدواری کرد: در آینده با تکرار چنین رویدادهایی شاهد پر خیر و برکت شدن این گونه نمایشگاه‌ها برای هنرمندان و صنعتگران‌مان باشیم.

\"\"

در ادامه سرهنگ زمانی رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان خوزستان نیز اظهار کرد: اولین جشنواره صنایع‌دستی بسیج با تعامل و همکاری میان سازمان بسیج هنرمندان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان برپا شد که طی آن آثار متعددی به جشنواره معرفی شدند و در نهایت 80 اثر به جشنواره وارد و داوری شدند که از بین این آثار، سه اثر به جشنواره سراسری معرفی خواهند شد.

او بیان کرد: یکی از اهدافی که ما با برپایی این جشنواره دنبال می‌کردیم ایجاد تعامل بین دستگاهی بود؛ ضمن این‌که استعدادیابی و معرفی هنرمندان صنایع‌دستی و همچنین احصای ظرفیت‌ها، مشکلات، نواقص و معایبی که در راستای فروش تولیدکنندگان آثار وجود دارد نیز از دیگر اهداف ما بود تا به‌واسطه آن بتوانیم درخصوص بازاریابی برای تولیدکنندگان صنایع‌دستی هم چاره‌اندیشی تا مشکلات این عزیزان برطرف شود.

جشنواره سراسری صنایع‌دستی بسیج از پنجم تا نهم آذرماه ۱۴۰۱ پذیرای عموم بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به هنر و صنایع‌دستی بود. مراسم اختتامیه این جشنواره، در محل بازارچه دایمی شهید کجباف در اهواز برگزار شد.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14010914478885

برچسب‌ها