جشنواره زیتون و آیین شکرگزاری در طارم‌سفلی برگزار شد

با هدف تبیین اهمیت ظرفیت‌های کشاورزی با تاکید بر محصول زیتون و فرآورده‌‎های آن، جشنواره زیتون طارم‌سفلی و آیین شکرگزاری با حضور مسئولان استانی و کشوری در منطقه سیاهپوش برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، فرهاد دلزنده روز یکشنبه 13 آذر 1401در حاشیه این مراسم با اشاره به برنامه‌های این جشنواره گفت: واگذاری اولین مجوز گردشگری کشاورزی منطقه طارم‌سفلی، ‌برگزاری نمایشگاه دستاوردهای کشاورزی و باغی منطقه، برگزاری کارگاه مدیریت برداشت و روغن‌کشی زیتون، رونمایی از تمبر یادبود جشنواره زیتون، افتتاح نخستین آزمایشگاه ارزیابی حسی روغن زیتون و سخنرانی مسئولان از جمله برنامه‌هایی بود که در این جشنواره به‌اجرا در آمد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قزوین افزود: همچنین برگزاری بازارچه محصولات محلی و صنایع‌دستی منطقه، اجرای آیین‌های بومی و محلی، فروش ویژه زیتون طارم‌سفلی، پخت نان محلی در سیاه‌چادر عشایر، معرفی انواع محصولات زیتون و فرآورده‌های آن، بازدید از باغات مدرن زیتون و واحدهای فرآوری، مسابقه عکاسی، برداشت مکانیزه زیتون روغنی در کشور و... از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

او یادآور شد: جشنواره زیتون طارم‌سفلی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان، اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی، اداره‌کل فنی‌و‌حرفه‌ای، شرکت شهرک‌های صنعتی، اتاق بازرگانی، صدا و سیمای مرکز استان، نیروی انتظامی و بنیاد علوی برگزار شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010914492586

برچسب‌ها