جلالی: سیاست معاونت صنایع‌دستی اتصال به حوزه دانش است/ برای حفاظت از آثار فاخر هنرمندان نیازمند دانش پایدار و ارزان هستیم

در نشستی با حضور مریم جلالی معاون صنایع دستی کشور و حسن تاجیک مدیر پژوهشگاه رنگ وزارت علوم، تفاهم‌نامه همکاری بین این دو دستگاه امروز دوشنبه 14 آذر 1401 به امضا رسید.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، این تفاهم‌نامه با هدف استفاده مطلوب از توانایی‌های پژوهشگاه و معاونت صنایع‌دستی در راستای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، کاربردی و تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی در حوزه صنایع‌دستی وهنرهای سنتی میان معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و پژوهشگاه رنگ وزارت علوم به امضا رسید.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در این نشست با تاکید بر برقراری ارتباط بین دانش سنتی و مدرن گفت: تفاهم‌نامه‌ها تجلی مفاهمه بین دو دستگاه بر اساس نظام مسائل هستند. سیاست معاونت صنایع‌دستی در دوره مهندس ضرغامی مبتنی بر اتصال به حوزه دانش است چون صنایع فرهنگی و صنایع‌دستی دانش‌بنیان‌ترین المان‌های هویتی را دارا هستند.

او افزود: دنیای بدون رنگ دنیای خسته‌کننده و ملال‌آوری است و هنر هنرمند نیازمند گستره رنگ‌ها است .

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور خاطرنشان کرد: برای حفاظت از آثار فاخر در حوزه صنایع‌دستی نیازمند دانش پایدار، زیبا و ارزان هستیم.

جلالی ادامه داد: امیدوارم در حوزه زیبایی، حفاظت و پایداری رنگ‌ها بتوانیم از دستاوردهای علمی پژوهشگاه رنگ استفاده و حوزه علم و عمل را به هم نزدیک کنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور تصریح کرد: در راستای جهش دانش‌بنیان صنایع‌دستی می‌تواند میدان عملیاتی و پژوهشی برای پژوهشگاه رنگ باشد.

حسن تاجیک مدیر پژوهشگاه رنگ وزارت علوم نیز در این نشست گفت: باعث افتخار است که معاون صنایع‌دستی، نگاه ویژه‌ای به مراکز علمی توانمند به‌عنوان بازوان کمک کننده استانداردسازی خدمات و محصولات مشترک دارد.

او ادامه داد: فعالیت‌های پژوهشگاه عملیاتی و کاربردی بوده و پتانسیل اجرایی پژوشگاه رنگ در خدمت معاونت صنایع‌دستی است.

تاجیک در پایان نسبت به ارتباط مناسب و مبتنی بر فعالیت‌های علمی مشترک بین میراث و پژوهش ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 14010914622561

برچسب‌ها