طراحی راهنمای عملیاتی گردشگری سلامت برای استان‌ها/ چالش‌‌های بین‌المللی‌سازی شناسایی شده است

دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت در دومین روز نشست تخصصی معاونان گردشگری ادارات کل استانی با تشریح برنامه‌ها برای انسجام بین دستگاهی در حوزه گردشگری سلامت به طراحی راهنمای عملیاتی گردشگری برای استان‌ها اشاره و ابراز امیدواری کرد که این الگو بتواند به تقویت و سامان‌دهی این حوزه بیانجامد.

 به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، دومین روز نشست تخصصی معاونان گردشگری ادارات کل استانی با حضور مدیران ستادی معاونت گردشگری و معاونان گردشگری استان‌ها صبح امروز دوشنبه ۱۴ آذرماه در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد.

دیاکو عباسی دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت، افزود: علی‌رغم ظرفیت بالای کشور در حوزه گردشگری سلامت این بخش طی سال‌های گذشته با فراز و فرودهای زیادی همراه بوده و نتوانسته سامان‌دهی و ظابطه‌مند شود و به جایگاه مناسب دست پیدا کند.

او ناتوانی در فرآیند بین‌المللی‌سازی را یکی از مهم‌ترین دلایل این اتفاق عنوان کرد و افزود: در دوره جدید این چالش‌ها را شناسایی و برای آن‌ها راه حل‌های مناسبی را پیدا کرده‌ایم.

عباسی به تشکیل شورای راهبری گردشگری سلامت متشکل از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی، وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و درمان، وزارت اطلاعات و سازمان نظام پزشکی در سال ۹۳ اشاره کرد و افزود: این شورا با هدف هماهنگی، عزم بین بخشی و تعاملات بین دستگاهی در سال ۹۳ ایجاد شد که بتواند زنجیره گردشگری سلامت را سامان‌دهی کند.

دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت به تشریح چالش‌های این حوزه پرداخت و گفت: دیگر کشورها این زنجیره را تقویت و  هماهنگی و انسجام بین دستگاه‌های مرتبط را ایجاد و از این چالش‌ها گذر کرده‌اند. ما نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تلاش برای گذر از این چالش‌ها هستیم.

عباسی از سامان‌دهی بازار داخلی و حذف واسطه‌ها، بازارسازی و دستیابی به بازارهای هدف، نظارت بر زنجیره، اجرای الگوی مناسب مدیریتی به‌عنوان چالش‌های موجود نام برد و به طراحی راهنمای عملیاتی برای استان‌ها اشاره کرد: در این الگو نقش معاونت‌های گردشگری استان‌ها، مسیر ارتباطی آن‌ها با شورای راهبردی تحت برند ملی و به شکل هم‌افزایانه در یک مسیر واحد مشخص شده و‌ امیدواریم اتفاقات خوبی را برای حوزه گردشگری سلامت رقم بخورد.

دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت با بیان اینکه این الگو در چند استان اجرایی شده به تشریح چگونگی اجرای آن پرداخت و به تشکیل کمیته‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط و بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: سامانه ملی گردشگری سلامت را در راستای نظارت بر بخش خصوصی و رفع مشکلات همچنین تقویت تعامل بخش خصوصی با بخش نظارتی راه‌اندازی کرده‌ایم.

 ارتباط موثری بین استان‌ها با دبیرخانه شورای راهبری گردشگری برقرار شود

حسن نیکونام رئیس انجمن فعالان گردشگری سلامت نیز گفت: ما ۶۰۰ دفتر خدمات گردشگری داریم، یکی از موضوعاتی که به صنعت گردشگری سلامت آسیب زده عدم آموزش در این حوزه است که مفقود مانده و افراد فعال در این حوزه باید با بخش آموزش تعامل داشته باشند تا بعد از آن مجوزهایشان صادر شود.

او افزود: یکی از چالش‌هایی که داریم عدم ارتباط موثر استان‌ها با دبیرخانه شورای راهبری گردشگری سلامت است.

نیکونام ادامه داد: مشکلی که داریم این است که اداره‌های کل میراث‌فرهنگی در استان‌ها تعامل خوبی با دانشگاه‌های علوم پزشکی شهرها ندارند. بهتر است ارتباط دوستانه‌ای بین این دو برقرار شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010914957336

برچسب‌ها