آمادگی میراث‌فرهنگی برای ثبت ملی یادمان شهید خالد حیدری مهاباد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: این اداره‌کل آمادگی دارد با همکاری اداره‌کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان یادمان شهید خالد حیدری در مهاباد را به ثبت ملی برساند.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، جلیل وحیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی 16 آذر 1401 با مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان دیدار کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این دیدار اظهار کرد: دفاع مقدس گنجینه با ارزشی است که معرفی و تبیین آن یک وظیفه همگانی است تا نسل جوان با آن آشنایی پیدا کنند.

مرتضی صفری افزود: در سطح استان پنج یادمان دفاع مقدس ثبت ملی شده است و ثبت این آثار در حفظ و نگهداری معرفی آنها در سطح کشور بسیار مهم است.

او گفت: همچنین این اداره‌کل آمادگی دارد در تهیه نمادها و المان‌های شهدا و دفاع مقدس با اداره‌کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان همکاری داشته باشد.

بازدید از یادمان‌ها در  بسته‌های سفر آذربایجان غربی گنجانده شود

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی هم در این دیدار خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ دفاع مقدس در جامعه ساری و جاری شود بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.

 جلیل وحیدی گفت: آذربایجان غربی جزو هفت استان میزبان کاروان راهیان نور کشور بوده و در سال 1398 پیش از شیوع کرونا ۲۶۰ هزار زائر وارد استان شدند.

او تصریح کرد: آذربایجان غربی ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری دفاع مقدس دارد و برای این منظور پیشنهاد می‌شود بازدید از یادمان‌ها در تهیه بسته‌های سفر استان گنجانده شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010916378211

برچسب‌ها