کشف ۵۶۰ عدد سکه عتیقه تقلبی در رودبار/ متهم در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت

فرمانده یگان‌ حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از کشف ۵۶۰ عدد سکه عتیقه مربوط به دوره ساسانی و هزاره اول قبل از میلاد در شهرستان رودبار خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، سرهنگ علیپور روز سه‌شنبه 15 آذرماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار مجموعه یگان حفاظت قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در ادامه گفت: عوامل مستقر در ایست بازرسی ورودی شهرستان رودبار در حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی شهرستان رودبار به سمت رشت به فردی که در لاین مخالف به صورت پیاده با یک عدد کیف دستی در حال عبور بود، مشکوک شدند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از کیف فرد مورد نظر، ۵۶۰ عدد سکه مشکوک به عتیقه و سکه‌های مربوط به دوره ساسانی کشف شد افزود: متهم ۵۸ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

 این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: کارشناسان، سکه‌های کشف شده را فاقد ارزش تاریخی و بدل سازی شده از روی نسخه اصلی که مربوط به دوره ساسانی است دانستند و به نظر می‌رسد هدف اصلی این افراد قطعا کلاهبرداری بوده است.

علیپور در پایان با بیان اینکه قاچاق عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 14010916709158

برچسب‌ها