اعتبارات گردشگری با اولویت اشتغال‌زایی در کرمانشاه هزینه می‌شود

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ستی کرمانشاه، گفت: اعتبارات عمرانی اختصاص یافته به اداره‌کل در حوزه گردشگری با اولویت توجه به پروژه‌های اشتغال‌زا هزینه می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، محمدرضا سهیلی روز پنجشنبه ۱۷ آذرماه در دومین جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: جذب کامل سهمیه تسهیلات تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ اختصاص یافته به اداره‌کل باید در اولویت کاری مدیران شهرستان‌ها باشد. 

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ستی کرمانشاه، گفت: امسال با تلاش و پیگیری شخص وزیر و معاونت‌های وزارت‌خانه تغییر بسیار محسوسی در افزایش اعتبارات تبصره ۱۸ انجام شده است. 

او افزود: ۱۰ درصد از کل اعتبارات کشور به مجموعه وزارت میراث‌فرهنگی اختصاص یافته که نسبت به سال قبل افزایش ۱٠ برابری دارد. 

سهیلی گفت: امسال ما ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در حوزه گردشگری داریم که یک فرصت عالی برای تحول گردشگری استان است. 

او با اعلام اینکه امسال درحوزه سرمایه‌گذاری در استان نزدیک به ۲۰۰۰ میلیارد تومان طرح آماده شروع کار داریم، افزود: کرمانشاه یک استان پر ظرفیت است که باید یک اتفاق جهشی در آن بیفتد و هدف این است طرح‌های بزرگ و پیشران در سطح استان و به ویژه شهرستان‌ها اجرا شود. 

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ستی کرمانشاه با اعلام اینکه تسهیلات حوزه صنایع‌دستی استان نیز در سال جاری ۵ برابر شده است، گفت: ما برای برنامه‌ریزی مناسب در خصوص فروش صنایع‌دستی نیازمند آمار دقیق از میزان تولید و فروش در استان هستیم. 

او تاکید کرد: شهرستان‌ها و پایگاهایی که ظرفیت فروش ویژه صنایع‌دستی دارند باید به این مساله کمک کنند که صنایع‌دستی کل استان در آنجا عرضه شود. 

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ستی کرمانشاه با بیان اینکه تعداد پروژه‌های عمرانی در شهرستان‌ها امسال با سال گذشته قابل قیاس نیست، گفت: امسال برخلاف رویه قبلی که پروژه‌ها عمدتا در ماه‌های پایانی سال مالی شروع می‌شد، از ابتدای سال مالی عملیات اجرایی آن‌ها شروع شده است. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010917417526

برچسب‌ها