حقوق و حق بیمه کارکنان پایگاه‌های جهانی در سریع‌ترین زمان پرداخت می‌شود

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به استان خوزستان با بیان این‌که وزیر میراث‌فرهنگی بار‌ها تأکید کرده که پرداخت حقوق کارکنان باید در اولویت مدیران باشد، گفت: سامان‌دهی وضعیت شغلی و افزایش حقوق کارکنان از اولویت‌های کاری آقای ضرغامی است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به دعوت محمد کعب‌عمیر نماینده مردم شهرستان‌های شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی، روز جمعه 18 آذرماه 1401به استان خوزستان سفر کرد و با همراهی محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، از محوطه‌های میراث‌جهانی شوش، زیگورات چغازنبیل، موزه هفت‌تپه و طرح سامان‌دهی و مرمت حرم مطهر دانیال نبی (ع) بازدید کرد.

واحدی در این بازدید، از نزدیک در جریان توانمندی‌های گردشگری شهرستان شوش و برنامه‌های آتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان برای این شهرستان قرار گرفت.

او شهرستان شوش را بهشت باستان‌شناسی ایران خطاب کرد و ضمن تأکید بر لزوم حفاظت بر ارزش‌های فرهنگی این میراث مشترک جهانی، از برنامه‌های آتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تکیه بر توسعه پایدار در منطقه شهرستان شوش خبر داد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه بر حمایت از سرمایه‌گذاری و حفاظت پویا تأکید کرد و افزود: رویکرد جدید میراث‌فرهنگی، در نحوه معرفی و نیز تعامل با مردم درخصوص حفظ آثار و تأمین نیازهای بنیادی مردم است.

واحدی نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های مؤثر نماینده شهرستان شوش در مجلس و اداره‌کل استان، با اشاره به آخرین پیگیری‌ها در وزارت میراث‌فرهنگی، از رفع کامل نگرانی کارکنان میراث‌فرهنگی در این حوزه خبر داد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعتراض کارکنان پایگاه‌های جهانی نسبت به پرداخت حقوق و حق بیمه را به حق دانست و گفت: وزیر میراث‌فرهنگی بار‌ها تأکید کرده که پرداخت حقوق کارکنان باید در اولویت مدیران باشد و نباید این‌گونه باشد که مدیر حقوق بگیرد، اما کارگر همان مجموعه هیچ حقوقی دریافت نکند.

به گفته واحدی حقوق مهر و آبان‌ماه به‌صورت علی‌الحساب آن‌هم با یک رقم ثابت برای کارکنان پایگاه‌های جهانی پرداخت شده است و در تلاش هستیم تا همه مطالبات و حق بیمه کارکنان پایگاه‌های جهانی در سریع‌ترین زمان پرداخت شود.

او تصریح کرد: کارکنان پایگاه‌های میراث‌جهانی با رفتن زیر نظر شرکت توسعه گردشگری نگرانی سوابق خود نباشند، چون همه سوابق آن‌ها انتقال داده خواهد شد.

واحدی خاطرنشان کرد: سامان‌دهی وضعیت شغلی و افزایش حقوق کارکنان از اولویت‌های کاری مهندس ضرغامی است. وزیر میراث‌فرهنگی در تلاش است تا از سوی سازمان اداری و استخدامی برای کارکنان کد استخدامی دریافت کند تا دیگر کارکنان نگران آینده شغلی خودشان نباشند.

به گفته معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طرح طبقه‌بندی مشاغل کارکنان پایگاه‌های جهانی از سال آینده اجرایی می‌شود.

او خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی استات خوزستان نیز گفت: انتظار دارم مشکلات و مطالبات کارکنان پایگاه‌های جهانی را هر هفته پیگیری کنید تا هرچه سریعتر مشکلات این قشر زحمتکش برطرف شود.

در ادامه، نماینده مردم شهرستان‌های شوش و کرخه در مجلس نیز با اشاره به توانمندی‌های ویژه شهرستان شوش، و ارزش و جایگاه ویژه آن در سطح منطقه و جهان، ضمن امیدواری به تلاش‌های انجام شده، خواستار توجه ویژه وزارت میراث‌فرهنگی در پیگیری مطالبات مردم در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از محوطه میراث‌جهانی چغازنبیل،  پیگیر مطالبات و حقوق کارگران پایگاه‌های میراث‌جهانی شدند.

محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان نیز در این بازدید با اشاره به  ارتباط مؤثر مجموعه میراث‌فرهنگی با جوامع محلی پیرامون محوطه‌ها و آثار تاریخی، بر لزوم تقویت زیرساخت‌های گردشگری تأکید کرد.

در پایان سفر یک روزه، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی به شوش از طرح سامان‌د‌هی، مرمت و توسعه آرامگاه دانیال بازدید کرد. همچنین باحضور نماینده مجلس و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان روند اجرای طرح نیز بررسی شد.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14010919478678

برچسب‌ها