مرمت حمام تاریخی قلعه تیزک ابرکوه آغاز شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه از آغاز مرمت حمام تاریخی قلعه تیزک خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، جواد عادل روز سه‌شنبه 22 آذرماه با اعلام این خبر گفت: قسمت‌هایی از حمام تاریخی قلعه تیزک در جریان بارش‌های اخیر آسیب‌دیده بود که بازسازی و مرمت آن آغاز شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه طی بازدید از این قلعه تاریخی با اشاره به اینکه بررسی خسارت‌های بارش‌های اخیر به ابنیه تاریخی منطقه خصوصاً روستاهای فیروزآباد، احمدآباد و تیزک در دستور کار ویژه این اداره است، گفت: در اولین قدم مرمت و بازسازی قسمت‌های خسارت‌دیده حمام قلعه تیزک با همکاری دهیاری این روستا در دستور کار قرارگرفته است.

به گفته او مهم‌ترین اقدامات مرمتی در این پروژه دیوارچینی، اجرای سقف و نمای بیرونی حمام است.

عادل ادامه داد: با توجه به ارزش بناهای عام‌المنفعه در بافت مسکونی قلعه‌ها، احیای آن‌ها موجب رونق مجدد قلعه‌ها و رشد صنعت گردشگری خواهد بود.

این حمام با پلان دایره‌ای دارای دو بخش مجزا بوده که توسط راهرویی از یکدیگر جداشده‌اند. بخش عمومی حمام دارای 4 فضای نمره و بخش است. این قلعه و حمام آن به دستور میرزاعلی محمدخان پدر حاج خان در اواخر دوران قاجار در روستای تیزک در 13 کیلومتری شمال غرب ابرکوه ساخته‌شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010922104588

برچسب‌ها