پژوهش محور توسعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، پژوهش را رکن اصلی توسعه پایدار اصفهان در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علیرضا ایزدی امروز 22 آذرماه سال 1401، در آیین پاسداشت هفته پژوهش و فناوری، ضمن تجلیل از فعالیت‌های پژوهشگران و فعالان حوزه پژوهش در این اداره‌کل، با اعلام این مطلب گفت: پس از سه سال شیوع ویروس کرونا، شاهد کاستی‌های فراوانی در زیرساخت‌های فعالیت در سه حوزه میراث‌فرهنگی و به‌ویژه صنایع‌دستی و گردشگری هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: برای جبران کاستی‌های ناشی از یورش سه ساله ویروس منحوس کرونا از یکسو و حرکت به‌سوی توسعه پایدار از سوی دیگر نیازمند توسعه آموزش ویژه کارکنان و علاقه‌مندان در حوزه گردشگری آموزش و بازاریابی در حوزه تولید و عرضه صنایع‌دستی و به‌روزرسانی علم مرمت در حوزه حفاظت از آثار تاریخی هستیم.

او افزود: بی‌تردید امروزه دست‌یابی به توسعه پایدار در پهنه فلات مرکزی ایران با توسعه متوازن گردشگری، صنایع‌دستی و حفاظت از میراث‌فرهنگی میسر می‌شود، لذا معتقدم اگر می‌خواهیم نگاهی عمیق به این حوزه‌ها داشته باشیم، پژوهش در این زمینه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ایزدی تصریح کرد: بازنگری در طرح جامع گردشگری استان اصفهان، پژوهش در حوزه چگونگی مرمت مسجد امام(ره) (جامع عباسی) و گنبد عظیم این مسجد تاریخی و همچنین تلاش برای شناخت سلیقه و ذائقه گردشگران به‌ویژه گردشگران خارجی در حوزه تولید صنایع‌دستی ازجمله طرح‌هایی است که هم‌ اکنون در این اداره‌کل در دست اجرا است.

در این آیین از خدمات 28 ساله خندان ویلکیجی کارشناس ارشد میراث‌فرهنگی و مدیر کتابخانه مرکزی اداره‌کل میراث‌فرهنگی به‌منظور تقویت حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و پژوهش تجلیل شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401092223524

برچسب‌ها