آغاز مرحله چهارم مرمت امامزاده محمد فم در تفرش

معاون میراث‌فرهنگی استان مرکزی از آغاز مرحله چهارم اجرای عملیات مرمت بنای تاریخی امامزاده محمد فم در شهرستان تفرش خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، حسین محمودی امروز 22 آذر ماه 1401 گفت: مرحله چهارم مرمت این بنای تاریخی با اعتباری بالغ بر 310 میلیون تومان با استفاده از طرح مرمتی تهیه شده هزینه خواهد شد.

معاون میراث‌فرهنگی استان مرکزی در ادامه افزود: عملیات مرمتی امامزاده محمد فم در شهرستان تفرش با نظارت و کارشناسی اداره‌کل از سال گذشته شروع شده و در این مرحله عملیات مرمتی، جمع‌آوری کف‌سازی داخل حجره‌ها و محوطه اطراف بنا (حیاط) و همچنین خاک دستی که قبلا غیر اصولی انجام شده و موجب حبس رطوبت در پایه‌های بنا شده است، به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت به پایه‌های بنا و اجرای کف‌سازی اطراف بنا با شیب‌بندی مناسب به منظور هدایت آب‌های سطحی در حال انجام است.

محمودی در مورد این آرامگاه تاریخی مربوط به دوره صفویه گفت: بنای امامزاده محمد فم تفرش دارای یک بنای مرکزی است و از این نوع بنا نمونه‌های دیگری نظیر امامزاده قاسم کهک، بقعه شاهوارق و بقعه ابوالعلی در شهرستان تفرش وجود دارد، این بنای تاریخی توسط معماری زیبای یک اصفهانی انجام شده که از تزئینات، آجرکاری، کاشیکاری و نقاشی زیبایی برخوردار است.

آرامگاه امام زاده محمد قم که به شماره ۴۳۲در تاریخ ۵ اسفند ۱۳۴۱ به ثبت آثار ملی رسیده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401092272850

برچسب‌ها