حمایت میراث‌فرهنگی خوزستان از موزه مردم‌شناسی حمیدیه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: از موزه‌دارن خصوصی برای حفظ میراث‌فرهنگی کشورمان حمایت می‌کنیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده در بازدید از موزه مردم‌شناسی حمیدیه، با بیان این‌که این موزه، گنجینه‌ای برای شهر حمیدیه است، گفت: وظیفه‌مان را در قبال این موزه به لحاظ فنی و اعتباری انجام خواهیم داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در این بازدید ضمن قدردانی از حضور و فعالیت‌های فرهنگی حاج‌خلیل دحیمی در گردآوری مجموعه آثار فرهنگی و مردم‌شناسی در راستای حفظ، معرفی فرهنگ، آداب و رسوم غنی مردم منطقه ابراز امیدواری کرد که شورای شهر نیز حمایت‌های لازم را از این موزه به عمل آورد.

خلیل دحیمی نیز که بیش از شش سال است واحدی مسکونی را به مکانی برای دیدن این اشیا اختصاص داده، بیان کرد: این ابزار و وسایل بخش بزرگی از فرهنگ و سنت مردم استان خوزستان را در خود دارد.

این موزه‌دار محلی درخصوص ویژگی‌های موزه مردم‌شناسی گفت: قدمت برخی از اشیای این موزه به هزار سال قبل برمی‌گردد.

او افزود: آثار قدیمی و تاریخی جمع‌آوری شده در این خانه مربوط به زندگی روزمره، کار، کشاورزی، فرش‌های دست‌بافت، لباس‌ها، زیورآلات و نیز شمشیرهای برجامانده از گذشتگان استان خوزستان است.

حاج خلیل دهیمی با بیان این‌که این موزه به صورت روزانه بازدیدکننده دارد، اظهار کرد: این موزه به روی علاقه‌مندان برای بازدید همیشه باز است.

او با بیان این‌که آثار این موزه را با علاقه قلبی جمع‌آوری کرده است، گفت: هدف اصلی من از جمع‌آوری این اشیای قدیمی، نگهداری و حفظ آن‌ها است.

این فعال فرهنگی درباره چگونگی گردآوری اشیای موزه خود عنوان کرد: برای جمع‌آوری این آثار تاریخی به شهرهای مختلف استان از جمله شوشتر، دزفول، آبادان، ایذه، شادگان و هویزه می‌رفتم و آن‌ها را به منظور حفظ و نگه‌داری جمع‌آوری کرده‌ام.

موزه مردم‌شناسی حمیدیه به همت خلیل دحیمی یکی از فعالان و علاقه‌مندان حوزه میراث‌فرهنگی و با حمایت‌های اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حمیدیه در بهمن‌ماه سال 1397 افتتاح شد و تا به امروز گردشگران بسیاری را به خود دیده است.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

تصاویر ـ سیدجواد خراسانی

انتهای پیام/

کد خبر 14010923478916

برچسب‌ها