سرپرست اداره میراث‌فرهنگی سرپل‌ذهاب معارفه شد

سرپرست جدید اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرپل‌ذهاب معارفه شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، روز پنجشنبه ۲۴ آذرماه در جلسه‌ای با حضور فرماندار و معاون میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه از زحمات مظفر غلامی تقدیر و نادر رحیمی به عنوان سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرپل‌ذهاب معرفی شد. 

داریوش فرمانی معاون میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه در این جلسه اظهار کرد: با توجه به رویکردهای جدید در اداره‌کل نیاز است تا تفکرات و ایده‌های نیروهای جوان در کنار تجارب افراد با سابقه کمک کند تا هرچه بیشتر اداره‌کل به اهداف والای خود برسد.

معاون میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه افزود: شهرستان سرپل‌ذهاب با آثار شاخصی همچون نقش برجسته آنوبانی‌نی، دکان داوود، طاق‌گرا، زیج منیژه و... از لحاظ تاریخی از اهمیت ویژه‌ای در غرب استان برخوردار است.

او افزود: تعدد آثار تاریخی مهم و جاذبه‌های طبیعی ممتاز سرپل‌ذهاب را به یکی از مقاصد اصلی گردشگری غرب استان تبدیل کرده است.

فرمانی با اعلام اینکه سامان‌دهی محوطه‌های تاریخی شهرستان امسال در دستور کار قرار دارد، گفت: از محل اعتبارات امسال سامان‌دهی و محوطه‌ سازی آنوبانی‌نی و گوردخمه دکان داود در  برنامه قرار دارد. 

او افزود: همچنین با سرمایه‌گذارانی برای مرمت، احیاء و بهره‌برداری از بنای زیج منیژه انجام شده است.

معاون میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه ادامه داد: امسال با جابجایی اعتباراتی که در سطح استان انجام شده است، شرکت توسعه گردشگری نیز کار سامان‌دهی آبشار پیران را انجام خواهد داد.

او تاکید کرد: همه سعی ما بر این است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود شهرستان سرپل‌ذهاب به جایگاهی که شایسته آن است، برسد. 

پیش از این مظفر غلامی به مدت چند سال مسئولیت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرپل‌ذهاب را بر عهده داشت. 

انتهای پیام/

کد خبر 14010924417339

برچسب‌ها