نشست تخصصی گردشگری سلامت در گرگان برگزار شد

نشست تخصصی گردشگری سلامت توسط شورای پژوهشی و معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با موضوع عوامل مؤثر بر گردشگری سلامت بر اساس مکتب طب ایرانی برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، این نشست تخصصی روز چهارشنبه 23 آذرماه 1401 با حضور یاسر قندهاری معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، مجید رمضانی‌فر دبیر شورای پژوهشی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان و جمعی از فعالان و جوامع حوزه گردشگری در کاخ‌موزه گرگان برگزار شد.

 حمیدرضا توسلی پژوهشگر طب سنتی و تاریخ پزشکی و عضو هیات‌علمی و حمیدرضا رستمانی متخصص طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی استان از سخنرانان تخصصی این نشست بودند.

مکتب طب ایرانی مکتبی سلامت‌محور است

در ابتدای این نشست تخصصی متخصص طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: مکتب طب ایرانی مکتبی سلامت‌محور است و از این‌ رو به امر پیشگیری توجه ویژه‌ای دارد. این طب کل‌نگر است و به همه ابعاد وجود انسان توجه می‌کند.

حمیدرضا رستمانی تصریح کرد: گردشگری سلامت یکی از ظرفیت‌های اصلی و اساسی حوزه گردشگری در جهان محسوب می‌شود که گردش مالی آن بالای ۱۵۰ میلیارد دلار در سال است.

او تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید زمینه بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های طب سنتی و ایرانی را فراهم آورند تا ضمن معرفی این طب فاخر زمینه جلب و جذب گردشگران را به کشور فراهم کنند.

درمانگری بومی غنی استان گلستان پتانسیلی برای توسعه گردشگری سلامت

در ادامه این نشست پژوهشگر طب سنتی و تاریخ پزشکی و عضو هیئت‌علمی نیز عنوان کرد: استان مجموعه کاملی از تعادل‌یابی را بر اساس مزاج برخوردار است و چهار مزاج پایه را در این استان شاهد هستیم.

حمیدرضا توسلی خاطرنشان کرد: استان گلستان با توجه به برخورداری از تنوع اقوام به لحاظ درمانگری بومی غنی است که با توسعه گردشگری سلامت، گردشگران می‌توانند با سفر به گلستان این ویژگی را در دسترس داشته باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010926118645

برچسب‌ها