رونق صنعت گردشگری با تقویت بوم‌گردی در جزیره ابوموسی

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی گفت: صنعت گردشگری در جزیره ابوموسی با تقویت بوم‌گردی رونق خواهد گرفت.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط­‌عمومی اداره­‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، جواد واحدی روز شنبه 26 آذرماه 1401 در بازدید از جزیره ابوموسی با بیان این مطلب افزود: توجه ویژه به رونق صنعت گردشگری و افزایش مراکز اقامتی و بوم‌گردی، امکان رونق اقتصادی و کسب درآمد برای ساکنین و بومیان منطقه را در پی خواهد داشت.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی در بازدید از بافت قدیمی جزیره ابوموسی گفت: پیشنهاد تبدیل شهرک قدیمی که در سال ۱۳۶۰ با توجه به اقلیم خاص جزیره ابوموسی برای استفاده صیادان ساخته شده از سوی مردم و فرماندار مورد توجه قرار گرفته است.
 
او ادامه داد: لذا طرح ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه و افزایش زیر ساخت­‌های گردشگری و ایجاد ظرفیت ۱۴۰ واحد بوم‌گردی جزیره ابوموسی در دستور کار قرار گرفت.
 
واحدی با اشاره به اینکه حسب دستور مهندس ضرغامی برای بررسی، رفع موانع و مشکلات در سه حوزه ماموریتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع­‌دستی توفیق حضور در استان هرمزگان و جزیره ابوموسی را داشتم، افزود: با توجه به بررسی‌های به‌عمل آمده در راستای توسعه صنعت گردشگری و صنایع­‌دستی در استان هرمزگان، طرح ارتقا و سامان‌دهی حمل‌و‌نقل دریایی و هوایی برای انتقال گردشگران به جزیره ابوموسی، توسعه و تقویت زیر ساخت­‌های گردشگری در بخش‌های مختلف و تسریع در اتمام پروژه ساخت هتل در جزیره، ارائه تسهیلات ویژه برای سرمایه­‌گذاران و همچنین استفاده از پتانسیل منطقه در راستای تامین منافع عمومی و رونق حضور گردشگران در قالب بسته پیشنهادی فرماندار ابوموسی ارائه می­‌شود.
 
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی تصریح کرد: زیبایی و موقعیت منحصربه‌فرد جزیره ابوموسی ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مصمم است در جهت تقویت صنعت گردشگری دریایی، گردشگری غذا، بومگردی و صنایع­‌دستی ساکنین جزیره اقدامات موثری انجام دهد.
انتهای پیام/
 

انتهای پیام/

کد خبر 14010926395123

برچسب‌ها