سرپرست اداره میراث‌فرهنگی دالاهو معرفی شد

نادر فرشاد مهتابی به‌عنوان سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دالاهو معرفی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، در جلسه‌ای با حضور فرماندار و معاون میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه روز شنبه ۲۶ آذرماه برگزار شد، از زحمات شهرام علی یاری قدردانی و نادر فرشاد مهتابی، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دالاهو معرفی شد. 

داریوش فرمانی معاون میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه در این جلسه بیان کرد: شهرستان دالاهو با توجه به قدمت تاریخی و فرهنگی و قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات از اهمیت ویژه‌ای به لحاظ مباحث فرهنگی، تاریخی و صنایع‌دستی برخوردار است.

معاون میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه افزود: وجود آثار تاریخی شاخص از دوره ساسانی و اسلامی همچون مجموعه قلعه یزدگرد، مسجد عبدالله ابن عمر، مقابر ابودجانه و...  اهمیت این شهرستان را به لحاظ میراث فرهنگی‌نشان می‌دهد که باید برای حفاظت از این آثار تلاش شود. 

او افزود: شهرستان دالاهو به لحاظ صنایع‌دستی نیز یکی از قطب‌های مهم استان است که انتخاب دالاهو به عنوان شهرملی ساخت تنبور و نیز قدمت دیرینه ساخت ابزارآلات فلزی در این شهرستان جایگاه ممتاز آن را نشان می‌دهد. 

فرمانی ادامه داد: به لحاظ گردشگری نیز شهرستان دالاهو از ظرفیت ممتازی برخوردار است و منطقه ریجاب با توجه به طبیعت بی‌نظیر و وجود آثار تاریخی متعدد یکی از مراکز اصلی گردشگری استان است. 

معاون میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه گفت: اصلی‌ترین ظرفیت شهرستان دالاهو برای توسعه، توجه به رونق گردشگری است که باید مورد توجه مسئول جدید شهرستان با همکاری فرمانداری قرار گیرد. 

پیش از این شهرام علی‌یاری مسئولیت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع، دستی شهرستان دالاهو را بر عهده داشت. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010926417937

برچسب‌ها