سفیر ارمنستان از میراث‌جهانی چغازنبیل و موزه باستان‌شناسی هفت‌تپه بازدید کرد

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شوش گفت: سفیر جمهوری ارمنستان به همراه برخی از چهره‌های علمی و دانشگاهی از میراث‌جهانی شوش و موزه هفت‌تپه دیدن کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، علی بویری روز شنبه 26 آذرماه 1401در تشریح این خبر گفت: پروفسور آرسن آوانیان به همراه هیأتی متشکل از چهره‌های دانشگاهی و برخی از اساتید حوزه تاریخ دانشگاه شهیدچمران اهواز، از محوطه باستانی چغازنبیل و موزه تاریخی هفت‌تپه بازدید کرد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوش افزود: سفیر جمهوری ارمنستان در این بازدید با اشاره به تاریخ مشترک دو ملت، از میراث‌جهانی چغازنبیل به عنوان یکی از ارزشمندترین آثار فرهنگی بشر نام برد و شکوه و عظمت این اثر تاریخی را تحسین کرد.

 وارتان ووسکان استاد کرسی ایران‌شناسی به عنوان یکی از چهره‌های علمی این هیأت، با برشمردن اشتراکات زیاد تاریخی و مرور بخشی از تاریخ میان این دو سرزمین، از مشاهده موزه هفت‌تپه به عنوان یک فرصت ارشمند برای آشنایی بیشتر با دستاوردهای فرهنگی و آشنایی هرچه بهتر با میراث‌فرهنگی ایران باستان یاد کرد.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14010926478270

برچسب‌ها