بازسازی و مرمت بناهای تاریخی اندیمشک نیازمند اعتبار است

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اندیمشک گفت: برای بازسازی و مرمت بناهای تاریخی این شهرستان نیازمند اعتبارات هستیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، هانی خادمی‌مهر با بیان این مطلب گفت: درخواست‌های لازم را برای حفظ آثار تاریخی مطرح کردیم، امیدواریم پس از بررسی‌ و تخصیص اعتبارات لازم در راستای حفاظت از آثار باستانی این شهرستان و مرمت و بازسازی آن‌ها اقدامات مؤثر انجام شود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اندیمشک خاطرنشان کرد: باتوجه به تغییرات جوی در هنگام بارندگی به بناهای تاریخی این شهرستان از جمله قلعه‌رزه، پل صیحه و... آسیب وارد می‌شود و باید زودتر مرمت شوند.

او  با بیان این‌که بخشی از پل صیحه در نیمه اول دهه ۸۰ توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان مرمت شده است، اظهار کرد: مرمت‌های انجام‌شده در بناهای تاریخی مربوط به سال‌های گذشته است و در حال حاضر مرمت جدیدی نداریم.

شهرستان اندیمشک علاوه بر آثار تاریخی، دارای جاذبه‌های گردشگری درخور توجهی است. وجود 2 سد بزرگ و شناخته‌ شده کرخه و بالارود در این شهرستان مقصد بسیار خوبی را برای گردشگران فراهم کرده است.

سد بالارود در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی و سد کرخه در ۲۴ کیلومتری شمال غربی این شهرستان واقع شده‌ است که برق مصرفی مناطق زیادی از استان و کشور را تأمین می‌کند. علاوه بر این، دسترسی به آب شیرین سرچشمه‌های دریاچه دز باعث شده که این شهرستان یکی از بهترین آب‌های آشامیدنی کشور را دارا باشد.

انتهای پیام/

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14010926478595

برچسب‌ها