برگزاری دوره‌های کارآفرینی صنایع‌دستی در بوشهر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از فعالیت دوره‌های کارآفرینی صنایع‌دستی در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، اسماعیل سجادی‌منش روز شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت: دوره‌های کارآفرینی و کسب و کار، با هدف ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای بوشهر فعال خواهد شد و این مهم در روستای هلیله آغاز شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر افزود: مهم‌ترین هدف ما ایجاد زمینه اشتغال بانوان روستایی بوده که بتوانند با حضور در یک دوره آموزشی تولید محصول کرده و به درآمد برسند و این دوره‌ها در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به اقبال بیشتر اهالی این روستا به حصیربافی و سهولت تهیه مواد اولیه این رشته، دوره‌ها در دو رشته کپوبافی و حصیربافی خواهد بود.

سجادی‌منش در پایان با اشاره به ایجاد بازارچه‌های دائمی عرضه صنایع‌دستی توسط شهرداری‌ها در ۵ نقطه استان بیان کرد: اعطای کارت شناسایی صنعتگری و تسهیلات کم‌بهره تنها بخشی از مزایای این دوره‌ها خواهد بود که با ایجاد زمینه مناسب فروش چون بازارچه‌های دائمی و موقت، نمایشگاه‌های استانی و ملی در راستای حمایت از تولید و عرضه، در کنار صنعتگران خواهیم بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010926817990

برچسب‌ها