برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری سلامت در گلستان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: این اداره‌کل با برگزاری نشست‌های تخصصی و کارشناسی با دستگاه‌های اجرایی مرتبط در حال پیگیری و برنامه‌ریزی توسعه گردشگری سلامت به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های استان است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، یاسر قندهاری روز شنبه 26 آذرماه 1401 در گفت‌وگو با صداوسیمای مرکز گلستان گفت: استان گلستان دارای نقاط قوت زیادی از جمله پزشکان متخصص، مناطق درمانی طبیعی، شرایط جغرافیایی و جوی مساعد، همسایگی با كشورهای آسیای میانه برای جذب گردشگران سلامت است.

معاون گردشگری استان گلستان اضافه کرد: گِل‌فشان‌های استان گلستان به‌عنوان یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر که کمتر مورد مطالعه قرار گرفته می‌توانند ظرفیت مناسبی در مبحث توریسم درمانی باشند.

او تأکید کرد: باید با سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر در این حوزه و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جذب گردشگران حوزه سلامت را به استان افزایش داد.

قندهاری خاطرنشان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در حال پیگیری و برنامه‌ریزی بحث گردشگری سلامت به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های استان است و با برگزاری نشست‌های تخصصی و کارشناسی با دستگاه‌های اجرایی مرتبط به دنبال توسعه گردشگری سلامت در استان هستیم.

او تصریح کرد: با توسعه این نوع از گردشگری در استان و ایجاد مجموعه‌های قوی گردشگری سلامت در سطح استان، چرخه اقتصادی مناسبی در بخش‌های مختلف حوزه گردشگری از جمله دفاتر خدمات مسافرتی، مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی، راهنمایان گردشگری و... شکل می‌گیرد.

معاون گردشگری گلستان در ادامه گفت: رونق گردشگری سلامت در استان سبب جذب گردشگر و در پی آن ارتقا سطح دانش و آگاهی مردم، سلامتی جامعه، رونق بازار گیاهان دارویی و طب سنتی و صادرات آن را به داخل و خارج از کشور شده و از سویی موجبات رشد اقتصادی را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14010927118886

برچسب‌ها