برپایی سفره‌های یلدا در موزه رختشویخانه زنجان

سرپرست معاونت گردشگری استان زنجان از برگزاری جشن شب یلدا با محوریت گردشگری و صنایع‌دستی در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، داود آبیان روز یکشنبه ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱ گفت: امسال شب یلدا به این دلیل که این آیین زیبای ایرانی در فهرست جهانی یونسکو به‌عنوان میراث ناملموس به ثبت رسیده، متفاوت است و تلاش داریم تا ویژه‌برنامه‌های فرهنگی را با همکاری دستگاه‌هایی، چون فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری به این مناسبت برگزار کنیم.

سرپرست معاونت گردشگری استان زنجان افزود: یلدا به‌عنوان مراسمی سنتی و آیینی نمادی از فرهنگ غنی مردم ما است که با محوریت خانواده برگزار می‌شود که در این برنامه‌ها بر اهمیت آن تأکید خواهد شد.

او گفت: این جشن بنا به درخواست مدیر تولید برنامه شبکه اشراق در موزه رختشویخانه زنجان با هشت کرسی سنتی از هشت شهرستان استان و با نمایش انواع صنایع‌دستی از جمله دست بافته‌های سنتی، ملیله، چاروق، محصولات چرم، مس، نقاشی پشت شیشه و سوغات زنجان از جمله گز، شستی و شیرینی‌های سنتی عرضه می‌شود.

آبیان افزود: برنامه‌های متنوعی از جمله سفره‌آرایی، برپایی کرسی، قصه‌گویی و یلدا در ادبیات ترکی و فارسی از آیتم‌های این برنامه خواهد بود، خوشبختانه زنجان طی سال‌های گذشته در این حوزه از استان‌های پیشگام بوده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010927931216

برچسب‌ها