پایان عملیات مرمت خانه تاریخی صولت ابرکوه

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه از پایان عملیات مرمت ورودی خانه تاریخی صولت ابرکوه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، جواد عادل روز دوشنبه 28 آذرماه با اعلام این خبر گفت: عملیات مرمت ورودی خانه صولت و محل فعلی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه به پایان رسیده و در این عملیات درب ورودی و گچ‌بری‌های ورودی و راهرو مرمت شده است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه افزود: خانه تاریخی صولت، از مکانهای دیدنی ابرکوه در استان یزد محسوب می‌شود و از آثار به‌جای مانده از اواخر دوره زندیه و اوایل دوره قاجاریه است.

عادل تصریح کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های بنا می‌توان به ستون‌های گچ‌بری شده با نقوش اسلیمی و گل‌وبوته زیبا و برجسته اشاره کرد، این خانه وسیع حیاطی ۱۵۰ متری را در خود جای‌داده که با دالان‌های پرپیچ‌وخم می‌توان به آن دسترسی داشت.

او با اشاره به اینکه در یکی از قسمت‌های خانه، موزه مردم‌شناسی ابرکوه دایر است، اضافه کرد: این اثر در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۷۵، با شماره ۱۸۳۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010928104488

برچسب‌ها