ترافیک بافت تاریخی یزد سامان‌دهی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های این اداره‌کل بحث کنترل ترافیک بافت تاریخی است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، احمد آخوندی روز دوشنبه 28 آذرماه با اشاره به اینکه در مفاد تعهدات یزد به یونسکو ذکرشده که نباید آسایش شهروندان بافت تاریخی به علت حضور گردشگران داخلی و خارجی مختل شود، اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های این اداره‌کل، بحث کنترل ترافیک بافت تاریخی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: بحث مدیریت ترافیکی و مطالعات جامعه‌شناختی با کمک شهرداری انجام شد و طرحی برای کنترل ترافیک بافت تاریخی ارائه شد که تقریباً نهایی شده است.

آخوندی با اشاره به اینکه باید مسیرهای رفت‌وآمد وسایل نقلیه مختلف در بافت تاریخی شناسایی شود عنوان کرد: شهرداری یزد برای تمام‌ مسیرهای ورودی بافت تاریخی دوربین نظارتی ترافیکی نصب‌کرده تا بتوانیم با این روش مسیرهای خودرو، عابر پیاده، موتور و... شناسایی کنیم و بر اساس این دسته‌بندی ترافیک در ورودی‌های بافت تاریخی یزد کنترل شود.

او ادامه داد: سال گذشته ورودی بافت تاریخی توسط خود مردم کنترل شد و همکاری مردم باعث شد تا خودرو به داخل بافت رفت‌وآمد نکند.

آخوندی اضافه کرد: تلاش داریم در این زمینه به‌گونه‌ای رفتار کنیم که گردشگران هم پایبند به قوانین کنترل ترافیک در بافت تاریخی یزد باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010928104871

برچسب‌ها