انجمن‌های میراث‌فرهنگی کنگاور کرمانشاه تشکیل شد

انجمن‌های میراث‌فرهنگی شهرستان کنگاور با حضور فرماندار، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و تعدادی از مسئولان و معتمدان محلی در سالن جلسات فرمانداری شهرستان کنگاور تشکیل شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه،  با حضور فرماندار، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و تعدادی از مسئولان و معتمدان محلی در سالن جلسات فرمانداری شهرستان کنگاور برگزار شد.

محمدجواد عظیمی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کنگاور روز دوشنبه ۲۸ آذرماه در جلسه تشکیل انجمن‌های میراث‌فرهنگی شهرستان کنگاور بیان کرد: شهرستان کنگاور با توجه به قدمت و پیشینه تاریخی از جایگاه ویژه‌ای در مباحث میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه برخوردار است.

او افزود: وجود معبد آناهیتا به عنوان بزرگ‌ترین تک بنای سنگی کشور و گودین تپه با قدمت بسیار کهن آن به تنهایی اهمیت و جایگاه این شهرستان را در عرصه تاریخی کشور نشان می‌دهد.

عظیمی تصریح کرد: این آثار تاریخی به عنوان امانتی در دست ماست که باید به آیندگان انتقال یابد و نیازمند حفاظت و نگهداری است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کنگاور گفت: اداره میراث‌فرهنگی با توجه به کمبود نیروی انسانی و تعدد آثار این ظرفیت را ندارد که به صورت تمام وقت از این آثار مراقبت کند و نیازمند همراهی سایر دستگاه‌ها و به ویژه مردم محلی به عنوان مالکان واقعی این آثار است.

او ادامه داد: تعامل سازنده ارگان‌های دولتی و سمن‌ها برای حفاظت آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان کنگاور امری ضروری است.

عظیمی تصریح کرد: تشکیل انجمن‌های میراث‌فرهنگی این فرصت را در اختیار ما قرار می‌دهد که با توان بیشتر از این آثار ارشمند محافظت کنیم.

او با اشاره به نقش کلیدی اعضایی مثل نیروی انتظامی، دادگستری، بخشداری و دهیاری‌ها در تشکیل انجمن، تصریح کرد: همه ما باید فرهنگ‌سازی حفاظت از آثار تاریخی را به شکل پایه‌ای و بنیادی از طریق مدارس در همه مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌ها دنبال کنیم.

شهرستان کنگاور در ورودی شرقی استان کرمانشاه به لحاظ تعدد و قدمت آثار تاریخی و نیز جاذبه‌های طبیعی متعدد همواره مورد توجه ویژه گردشگران بوده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010928417433

برچسب‌ها