پرداخت 43 فقره تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خلخال

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال از پرداخت 43 فقره تسهیلات به صنعتگران صنایع‌دستی این شهرستان از ابتدای سال خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، علی درویشی امروز 29 آذرماه 1401 گفت: از ابتدای سال 1401 تعداد 43 فقره تسهیلات حمایتی به کارگاه‌های صنایع‌دستی و فعالان انفرادی این حوزه در قالب مشاغل خانگی پرداخت شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال افزود: 40 فقره از این تسهیلات مربوط به تسهیلات مشاغل خانگی است و سه فقره نیز از محل بند الف تبصره 18 و به مبلغ 37 میلیارد ریال به کارگاه‌های صنایع دستی فعال در شهرستان خلخال اختصاص دارد.

او تاکید کرد: همچنین در 9 ماه ابتدای سال جاری چهار دوره آموزشی صنایع‌دستی در رشته‌های جاجیم‌بافی، گلیم‌بافی و شال بافی برای علاقه‌مندان و با حضور اساتید مجرب برگزار شده است.

درویشی با اشاره به سایر اقدامات اداره میراث‌فرهنگی شهرستان خلخال در حوزه صنایع‌دستی گفت: صدور مستمر کارت‌های انفرادی، معرفی صنعتگران این حوزه برای بیمه روستایی و بازدید مستمر از کارگاه‌های صنایع‌دستی از جمله اقدامات اداره شهرستان در حوزه صنایع‌دستی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010929292794

برچسب‌ها