برگزاری نشست آموزش تخصصی صنایع‌دستی در عمارت تاریخی کوشک

نشست آموزش تخصصی صنایع‌دستی صبح روز دوشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۱ با حضور ویدا توحدی مدیرکل آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی، معاونان صنایع‌دستی استان‌های کردستان، گلستان، لرستان، کرمانشاه و همدان به همراه کارشناسان صنایع‌دستی این استان‌ها در محل عمارت تاریخی کوشک تهران برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا، در ابتدای این نشست ویدا توحدی ضمن خوشامدگویی به حاضران در نشست گفت: بخشی از نظام آموزشی در کشور بر اساس الگوهای غربی شکل گرفته و این الگو با سرشت و ماهیت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی همخوانی ندارد.

او افزود: شاید با بهره‌گیری از الگوهای غربی بتوان در زمینه آموزش هنرهای تجسمی و مدرن موفق بود اما در حوزه هنرهای سنتی نمی‌توان موفق عمل کرد. ما نیازمند تربیت مربیان و صنعتگرانی هستیم که پایه گذار مکاتب خاص و مرجع باشند.

در ادامه حامدی معاون صنایع‌دستی استان کردستان ضمن تاکید بر ضرورت برگزاری این قبیل جلسات گفت: ارتباط بین وزارتخانه و استان‌ها اثربخشی بهتری در روند کار و عملکرد معاونت‌های استانی خواهد داشت.

حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌دستی استان گلستان نیز گفت: برای تاثیرپذیری و عملکرد بهتر در حوزه آموزش و ترویج نیازمند برگزاری جلسات به صورت حضوری هستیم تا کارشناسان در استان های مختلف از نقطه نظرات یکدیگر مطلع شوند.

حمزه‌ای معاون صنایع‌دستی استان لرستان گفت: برگزاری این کلاس‌ها می‌تواند مشکلات استان را در بخش ارزیابی عملکرد تا حد زیادی مرتفع کرده و این تبادل‌‌نظر بین معاونان و کارشناسان استانی و ستادی باعث تسهیل امور برای صنعتگران خواهد بود.

در ادامه خلجی معاون صنایع‌دستی همدان نیز ضمن تشکر از برگزاری این نشست گفت: حضور هنرمندان شاخص و پیشکسوتان حوزه صنایع‌دستی می‌تواند تاثیر بهتری بر روند خلق آثار فاخر داشته باشد.

کوگانی معاون صنایع‌دستی استان کرمانشاه نیز گفت: برگزاری این دوره‌های تخصصی یکی از نیازهای مهم معاونان صنایع‌دستی در استان‌ها است و امیدوارم این نشست‌ها برای کمک به هنرمندان و صنعتگران مستمر باشد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14010929622989

برچسب‌ها