هنرمندان مُروارباف ملایری در قالب مشاغل خانگی حمایت می‌شوند

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای خوشه مُرواربافی شهرستان ملایر تا پنج هزار نفر در قالب پشتیبانی مشاغل خانگی حمایت می‌شوند، گفت: طی یکسال گذشته در دولت سیزدهم، با افزایش 15 هزار نفر در بخش تعاون، میزان شاغلان در این بخش معادل 3.5 درصد رشد داشته است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، مهدی مسکنی روز دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر اظهار کرد: ثبت تعاونی‌ها طی یک‌سال و نیم گذشته در دولت سیزدهم 2.5 درصد افزایش یافت و از 97 هزار تعاونی به 101 هزار تعاونی فعال در کشور رسید.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش پرداخت تسهیلات در بخش تعاونی توسط دولت سیزدهم، افزود: در پرداخت تسهیلات در حوزه تعاونی‌ها نیز 181 درصد افزایش داشتیم که در یک سال گذشته توسط بانک توسعه تعاون پرداخت شد.

مسکنی ادامه داد: در شورای عالی اشتغال و بر اساس دستور رئیس جمهور 25 درصد از تسهیلات تبصره 18 و 16 نیز در بخش تعاون هزینه خواهد شد.

به گفته او، این مصوبه به استان‌ها ابلاغ شده و مدیران کل استانی باید این سهم را مطالبه کنند و در اختیار تعاون‌گران قرار دهند.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در شهرستان ملایر وجود دارد، به عنوان پنجمین استان 100 میلیارد تومان در قالب طرح کهکشان تعاون به این شهرستان اختصاص و ابلاغ خواهد شد.

مسکنی با اشاره به ظرفیت بالای صنعت مبلمان منبت و انگور به عنوان 2 نشان جهانی این شهرستان، یادآور شد: از تعاونی مبل منبت این شهرستان حمایت لازم خواهد شد و منابع مالی و تسهیلات را در اختیار این تعاونی قرار می‌دهیم.

او با بیان اینکه در راستای زنجیره‌سازی و خوشه‌سازی این شهرستان برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده است، تأکید کرد: برای خوشه مُرواربافی شهرستان ملایر نیز تا پنج هزار نفر در قالب پشتیبانی مشاغل خانگی و در حوزه خیاطی تا 2 هزار نفر در قالب تعاونی حمایت می‌کنیم.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز دوشنبه در سفر به شهرستان ملایر از شهرک تخصصی مبلمان منبت حاجی‌آباد نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010929889850

برچسب‌ها