ادامه کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت/ کاهش دما در نوار شمالی کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ادامه کاهش کیفیت هوا و انباشت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از سامانه بارشی در اکثر استان‌ها و کاهش دما در نوار شمالی کشور خبر داد.

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با اشاره به اینکه امروز سه‌شنبه 29 آذرماه 1401 در شهرهای صنعتی و پرجمعیت انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود، افزود: همچنین استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و بخش‌هایی از اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی و خراسان شمالی بارش باران و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برفی پیش‌بینی می‌شود.

اوبا بیان اینکه بیشینه بارش امروز برای گیلان و غرب مازندران خواهد بود، گفت: روز چهارشنبه 30 آذرماه 1401 در نواحی نام برده بارش پراکنده ادامه دارد و از بعدظهر چهارشنبه به تدریج در بخش‌هایی از غرب کشور ابرناکی و بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان وضعیت آب‌وهوای غرب کشور و بخش‌هایی از جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی را در برای پنجشنبه یکم دی ماه ابرناک با رگبار پراکنده عنوان کرد و افزود: فعالیت سامانه بارشی در نواحی غرب، جنوب غرب، مناطقی از جنوب و مرکز کشور، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در روز جمعه دوم دی ماه تشدید خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، تصریح کرد: در این نواحی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: روز شنبه سوم دی ماه علاوه بر نواحی ذکر شده در نواحی شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور بارش ادامه خواهد داشت.

ضیائیان متذکر شد: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نوار شمالی به‌ویژه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و چهارشنبه در شمال شرق کاهش دما رخ خواهد داد. همچنین امروز و فردا در دریای خرر وتنگه هرمز و در روزهای جمعه و شنبه نیمه غربی خلیج فارس مواج خواهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401092995763

برچسب‌ها