سیمای منظری دریاچه حوض سلطان قم باید حفظ شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: اهمیت حفط جلوه بصری و سیمای منظری دریاچه حوض سلطان به عنوان آینه آسمان یک ضرورت غیر قابل انکار است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی پیش از ظهر امروز ۳۰ آذر در جلسه بررسی موضوع احداث نیروگاه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی در منطقه نمونه گردشگری دریاچه حوض سلطان که با حضور نیره صادقی معاون اقتصادی اداره‌کل دارایی، مشاور و سرمایه گذار منطقه نمونه و کارشناسان میراث برگزار شد، گفت: با توجه به اهمیت حفظ اثر طبیعی دریاچه حوض سلطان مقرر شد تا معاونت میراث‌فرهنگی این اداره‌کل با همکاری اداره دارایی و مشاور نیروگاه خورشیدی، کمیته‌ای تشکیل داده و به بررسی معظلات و مشکلات این طرح بپردازند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم ادامه داد: تخریب جلوه بصری و سیمای منظری این پدیده بی‌نظیر به عنوان آینه آسمان به هیچ وجه قابل قبول نیست و در خصوص احداث نیروگاه خورشیدی در این منطقه هیچ اغماض و چشم‌پوشی صورت نخواهد گرفت.

او افزود: آثار طبیعی به ویژه دریاچه حوض سلطان متعلق به نسل‌های آینده است و بایستی تصمیماتی که در خصوص بهره‌برداری از این اماکن اتخاذ می‌شود، با توجه به حفط این میراث ماندگار برای آیندگان صورت گیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010930684205

برچسب‌ها