آموزش رشته‌های صنایع‌دستی به 780 مددجوی زندان یزد

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان یزد از آموزش رشته‌های مختلف صنایع‌دستی به 780 مددجوی زندان یزد از ابتدای سال جاری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، عبدالمجید عربی روز دوشنبه 5 دی‌ماه با اعلام این خبر گفت: در 9 ماهه سال‌جاری با تشکیل کارگاه آموزشی صنایع‌دستی در زندان‌های استان، گام‌های مؤثری در راستای حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان برداشته‌ شده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان یزد ادامه داد: کارگاه‌های زیورآلات سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی، حکاکی روی استخوان، فیروزه کوبی، قلم‌زنی روی مس، رودوزی‌های الحاقی، مشبک چوب، کاربافی و ... در زندان مرکزی یزد نمونه‌ای از کارگاه‌های مستقر در زندان‌های استان یزد بوده است.

عربی از مهم‌ترین اهداف این کارگاه‌های آموزشی را پرورش و هدایت استعدادهای فکری و فنی مددجویان در راستای رسیدن به خودباوری و استقلال، ارتقای سطح مهارت‌های هنری مددجویان در جامعه، کاهش آسیب و جلوگیری از تکرار جرم و همچنین کاهش جمعیت کیفری با کسب مهارت‌های هنری و ایجاد زمینه‌های اشتغال و کارآفرینی مددجویان، توسعه، گسترش و احیای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران، جامعه‌پذیری و کسب مقبولیت اجتماعی مددجویان پس از دوران حبس عنوان کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011005104517

برچسب‌ها