آموزش مهارت‌های صنایع‌دستی به زندانیان رأی باز زاهدان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زاهدان از برگزاری دوره آموزش مهارت‌های صنایع‌دستی برای زندانیان رأی باز زندان مرکزی زاهدان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، سیدمحمدرضا واعظی‌مقدم امروز ۵ دی‌ماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: براساس تفاهم بین معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگرى و صنايع‌دستى استان با دفتر برنامه‌ریزی اشتغال و حرفه‌آموزی اداره‌کل زندان‌های استان، دوره آموزش مهارت‌هاى صنايع‌دستى برای ١٠٠ نفر از زندانيان رأى باز زندان مركزى زاهدان در حال برگزاری است. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: اين آموزش‌ها با هدف توانمندسازى مددجويان و صيانت از جامعه كيفرى از طريق کسب مهارت به منظور ايجاد شرايط اشتغال مولد و پايدار پس از پايان دوره محكوميت ارائه مى‌شود.

او مهارت‌افزايى را يكى از موثرترين ابزار اصلاحی و تربیتی در زمان تحمل کیفر و پس از آزادی برشمرد و افزود: جلوگیری از تکرار جرم، کاهش آسیب‌هاى ناشى از بزهکاری و سالم‌سازی جامعه از ديگر مزایای برگزاری این دوره آموزشى است.

واعظی‌مقدم تصریح کرد: اين مددجويان همزمان با دوره سوم آموزش رشته‌هاى مختلف صنايع‌دستى كه از ۱۵ آذرماه شروع شده و تا نيمه اسفندماه سال‌جارى ادامه خواهد داشت، در يكى از رشته‌هاى سوزن‌دوزى، سكه‌دوزى، پته‌دوزى، سفالگرى، تراش سنگ و معرق زير نظر اساتيد مجرب مهارت‌هاى لازم را فرا خواهند گرفت. 

او خاطرنشان کرد: پس از طی دوره‌های مذکور و شركت در آزمون پایان دوره، به قبول‌شدگان گواهينامه مهارت اعطا مى‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011005309886

برچسب‌ها