اعطای تسهیلات به 28 هنرمند صنایع‌دستی شازند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند گفت: 28 هنرمند صنایع‌دستی این شهرستان از تسهیلات اشتغال‌زایی مشاغل خانگی بهره‌مند شدند.

به‌‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی  محمد اتابکی امروز 5 دی ماه 1401 با اعلام این خبر گفت: روز گذشته از کارگاه‌های مشاغل خانگی که در سال 1400 از تسهیلات مشاغل خانگی استفاده کرده‌اند بازدید مشترکی با حضور نمایندگانی از فرمانداری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند تأکید کرد: این هنرمندان و فعالان هنرهای سنتی 5 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی برای توسعه فعالیت‌های خود دریافت کرده‌اند.

اتابکی گفت: مشاغل خانگی فعالیت‌‌های عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی که منجر به تولید خدمت و یا کالای قابل عرضه در بازار  است که شامل سه روش کارمزدی، مستقل و تعاونی است و در حال حاضر در این شهرستان هنرمندان و صنعتگران بسیاری از این شیوه برای تولید محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با حمایت میراث‌فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.

او با تاکید بر حمایت‌‌های دولت در بخش مشاغل خانگی ابراز داشت: خوشبختانه دولت با حمایت از این طرح و تخصیص تسهیلات به دارندگان مجوز کسب و کار خانگی در بخش‌های مستقل و پشتیبان گام‌‌های موثری برای ایجاد اشتغال برداشته است.

اتابکی در ادامه تصریح کرد: طرح‌‌های مشاغل خانگی توسط کارگروه اشتغال متشکل از نمایندگان فرمانداری، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث‌فرهنگی بررسی و در هر شهرستان از محل فعالیت‌ها بازدید و طرح‌ها بعد از تایید به منظور برخورداری از تسهیلات کم‌بهره به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سپس بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 1401100572804

برچسب‌ها